Arrivé a Belle Plagne

22 januari 2022 - Belle Plagne, Frankrijk

Reisdag(je) 2. Om kwart voor acht staat de wekker en na het ontbijt rijden we om half tien weg. Eerst naar de Carrefour in Moutier.
Er rijden genoeg mensen op weg naar de wintersport maar het is rijdt goed door. Toch fijn zo buiten het seizoen op vakantie! Dus geen files bij de tolpoortjes en ook het de dal van de Tarantaise kunnen we makkelijk doorrijden.
In Moutiers gaan we gelijk van de hoofdweg af om bij een grote Carrefour het grootste deel van de boodschappen voor komende week in te slaan. Er zijn meer mensen op dat idee gekomen maar het is qua drukte nog te doen.

Na de boodschappen is het nog een klein stukje het dal door en dan kunnen we al beginnen aan de klim. Wat blijven de bergen toch prachtig!

Iets voor een uur zijn we boven. Er ligt genoeg sneeuw en de zon schijnt volop. Als we bij ons appartement aan komen is er nog niemand. Na overleg met de plaatselijke politieman parkeren we alvast in de parkeergarage die vlak bij ons huis is.

Dan gaan we naar het centrum van Belle Plagne. We halen de skipassen en dan is er eerst een zonnig terras!

9C69FF37-D001-47FD-93D7-093CBFECEF69D7D7F64F-8E65-4A39-9C6A-BBDA2252E5EF9D33B9C6-0082-4FB2-959C-5B9A34F1AA44

FAF5C7B8-6DDE-4A97-B714-449C6DBEFFDB

Daarna kijken we nog wat rond in het kleine centrum voordat we terug lopen naar ons apprtementencomplex. Daar is de receptie inmiddels open maar helaas is ons huis nog niet schoon. Dus eerst maar ski’s en zo halen.
Als we terug komen moeten we nog even wachten maar dan mogen we het huisje in.
Het is, zoals we gewend zijn van Montagnettes een prachtig huis. Beneden zijn er 2 slaapkamers, op de eerst etage de woonkamer, keuken en een kleine slaapkamer en dan op de tweede verdieping ook nog 2 slaapkamers.

1D5EB5CD-F635-4314-AC59-7B1B2DDA9B12
Het uitzicht is prachtig (zal er morgen een foto van maken) en de zon staat lekker op het balkon.
De kamers worden verdeeld en alle bagage wordt uit de auto gesjouwd en opgeruimd.

Nu nog lekker aan de pasta die Nelly gaat koken en dan op naar onze eerste skidag morgen. De weersvoorspellingen zijn uitstekend!

6AFC615C-BBCC-4CB5-9D60-242271296EE58DE87831-5CB2-400B-B8EC-6F221DF8E239

🚗 181

☀️-1

1. Germ en Jeichien.nl:
    22 januari 2022
    Fijn dat jullie er zijn Nu maar genieten Groetjes van ons