LF4 Etappe 4 Noordijk- Enschede

18 september 2023 - Almelo, Nederland

Na een warme nacht staan we vroeg op. Want we willen op tijd in Enschede zijn zodat we nog voor de avondspits terug zijn in het westen. De fiets mag namelijk niet mee tijdens de spits.
Om zeven staat dan ook de wekker. Voor het ontbijt pakken we alles in zodat we na het ontbijt snel kunnen vertrekken.
Het ontbijt is uitgebreid met vers gebakken brood, eigen gemaakte jam, een gekookt eitje en heerlijke boerenyoghurt met vers fruit.

IMG_0432
De B&B is een heerlijke plek om te overnachten. Het enige is dat je voor de kamer die wij hadden voor de wc en douche een steile trap naar beneden moest. Maar verder alles prima en keurig netjes.

Om half negen zitten we weer op de fiets voor de laatste etappe. Het dreigt een beetje maar het is droog.
Via wat ommetje rijden we richting Haaksbergen. Over mooie kleine paadjes, langs beekjes en zelfs een watermolen.

IMG_0433

IMG_0434

Het hoogtepunt van vandaag is het Buurse zand. Een enorm heideveld met af en toe een eikenboom. Jammer dat de heide net uitgebloeid is.

IMG_0437
Daarna door de bossen, langs landerijen tussen Haaksbergen en Enschede. Ook hier is het weer prachtig. We rijden door het mooie Boekelo en halen bij de plaatselijke supermarkt vast een broodje voor straks in de trein.
Daarna gaat het snel en als we het Twente kanaal oversteken zijn we in Enschede.

IMG_0439

De route gaat verder over de campus van de UT. We herkennen nog veel van onze studietijd lang geleden en zetten het torentje van Driene op de foto.

IMG_0441
Als we de campus afrijden moeten we eigenlijk nog een lus bovenlangs, maar dan is er geen tijd meer voor koffie/thee in de stad. Dat laatste stukje slaan we dan ook maar over en op de Grote Markt drinken we koffie/ thee en nemen we ter afsluiting er wat lekkers bij.
Bii café de Kater en die was er ruim dertig jaar geleden in onze studietijd ook al.

38fea286-efc7-4609-a5c5-7469814ac0bf

We rijden voordat we na het station gaan nog een klein rondje door het centrum van Enschede. Er is wel heel veel veranderd dus lat onze herinnering ons in de steek.
Om kwart over 12 gaan we richting station en stappen we in de intercity van 1245 naar Den Haag. Onze fietsen passen gelukkig nog in de trein omdat we lekker op tijd zijn.
De trein rijdt rechtstreeks naar Den Haag en daar kijken we wel of terug naar Leiden fietsen of dat we de sprinter nemen naar de Vink.
Dit was een heerlijke mini fietsvakantie!
Morgen weer gewoon aan het werk.

🚴‍♀️ 54 km

🌥️ 20

1. Marike Hagedoorn:
    18 september 2023
    Wat een leuke mini-vakantie hebben jullie gehad. De foto's rond Haaksbergen en Enschede zijn voor mij natuurlijk bekende plekjes!
  2. Erik en Jolanda van Zonneveld:
    18 september 2023
    Ja was zeker een mooie mini vakantie. Met veel afwisseling in landschappen, heel veel kastelen en landgoederen en natuurlijk eindigen in Twente. Want daar is het ook prachtig!
  3. Alice en Harold:
    18 september 2023
    Mooie trip zo dwars door Nederland. Volgende keer maar iets langer in Twente blijven….
    Wel een leuk idee om het omgekeerde te doen🚴‍♀️🚴
  4. Erik en Jolanda van Zonneveld:
    18 september 2023
    Jazeker mooie trip! Maar helaas paste langer blijven niet in onze werkplanning.
    Andersom is het vast ook de moeite waard, wel kans op meer tegenwind.