Montalbert

25 januari 2022 - Belle Plagne, Frankrijk

Skidag 3  alweer. We komen vandaag wat langzamer op gang. Esther ruilt het snowboard om voor de ski’s. Maar uiteindelijk staan we rond half tien op de piste.
Het beloofd wederom een prachtige dag te worden.

Vandaag gaan we richting Montalbert. Een ander uiterste punt van dit skigebied op 1350 m hoogte. We starten met de les Colosses stoeltjeslift. Die brengt ons hoog boven in het gebied. Hier vandaan kunnen we over een fijne blauwe piste in 1 keer naar de Becoin stoeltjes lift in La Plagne centre. Daarna skiën we in een heerlijk tempo door na de Adrets lift die ons naar de top van le Fornelet brengt. Daarna is het een lange blauwe afdaling door het bos naar Montalbert. Doel een restaurantje aan de rand van de piste met een prachtig uitzicht. Het  restaurantje vinden we, maar helaas ligt het nog in de schaduw. Dus dan toch maar door met het laatste stukje naar Montalbert. Ondanks de lage ligging is de sneeuw prima. En het is er lekker rustig . In de familie bubbel gaan we in de 8 persoons gondeltjes terug naar le Fornelet. Daar is genoeg zon voor een heerlijke rustpauze op een mooi terras met ook een prachtig uitzicht.

370EF0F6-1C76-4044-B06C-419EA5A4080F

5CEBCD16-4FA4-4B17-A0AC-7A4593C71F82
Daarna weer door. Nelly, Joost, Esther en ik nemen de blauwe afdaling naar het dalstation van de Roche lift bij de Olympische bobsleebaan. Erik, Mark en Anouk nemen nog een liftje en doen dan de rode afdaling naar dezelfde lift. We pakken de Roche naar boven en komen dan weer terug in la Plagne centre en met de Lovatiere lift komen we op de top van de Verdon op 2500 meter. Daar veroveren we een picknicktafeltje en lunchen we met een prachtig uitzicht. Het is ook prima weer voor een lunch op deze manier. De zon schijnt volop en het waait amper. Dus is het niet koud.

6961A66E-9585-4812-815E-F4A2700332D0CD9D2111-E043-4092-878B-1F9A666403B2C145335C-9981-4AF8-9154-C12AC6531D5B

BACA79A4-EED2-40F0-B84D-F4A917F35D9F
Na de lunch splitsen we ons op. Wij gaan aan de zuidkant de Verdon af. De rode piste is te doen, maar is wel hard. We pakken de ons bekende liftjes aan de kant van het dal van Champagny en skiën weer terug naar de stoeltjeslift die ons terugbrengt naar de Verdon.

AC3AD185-2454-468C-B47B-D021EF4B6AAB

4157F50B-F335-4853-BEEC-49C6738AB6A9
Vanaf de Verdon houden we zo rechts mogelijk aan en gaan we via de Bergerie lift weer terug naar ons deel van het skigebied. Deze lift hadden we nog niet gehad tenminste niet de recente jaren dat we hier geweest zijn. Volgens mij was dit een lift die wel al eens hebben genomen toen we hier met zijn 2-en  lang lang geleden waren.
We skiën terug naar de kom van Plagne Bellecote en via de Blancettes en de Carella gaan we tenslotte naar de Roch de Mio. Via de tunnel piste keren we weer terug naar Belle Plagne. Het was weer een heerlijke skidag.
En nu wordt er lekker gekookt en rusten we uit voor alweer een zonnige skidag morgen.

☀️-2/4

1. Germ en Jeichien.nl:
    25 januari 2022
    Dat was weer een mooie skidag Hier alles oke
  2. C. van der Horst:
    25 januari 2022
    Wat zijn jullie op een prachtige locatie. Top👌👌Heel veel plezier nog samen. Groetjes vanuit Schoonoord.