Weer thuis

19 september 2020 - Leiden, Nederland

En dan zit je weer thuis op de bank en tik je het laatste verhaal van deze vakantie. Vrijdagmorgen staat de wekker om 7 uur en om kwart voor acht zit alles in de auto. Nog even de naar de bakker en de sleutel afgeven aan de sleutelmevrouw en dan kunnen we op weg naar huis. Om 8 uur rijden we voor de laatste keer langs het meer naar Annecy, richting de A41. Na Annecy rijden we niet helemaal goed, waardoor we nog langer op de lokale wegen blijven rijden. Dit levert wel een mooie ontbijtplek op bij een soort schlucht van een riviertje.

7AB4313F-7889-46C0-913C-2F58E6EE2FAA

Kort na het ontbijt duiken we de snelweg op en dan is het recht toe recht aan naar huis. En dat gaat zeer voorspoedig. Om half acht zijn we weer in Leiden.

Het was een heerlijke vakantie. Ondanks corona was dit een vakantie zoals wij die normaal ook zouden hebben gedaan. Aan het dragen van mondkapjes in winkels en restaurants (en in de binnenstad van Annecy) waren wij eigenlijk heel snel gewend. Dit was voor ons een eerste vakantie in het na-seizoen en dat is ons uitstekend bevallen. We hadden overdag heerlijk weer om dingen te ondernemen. En hoewel de avonden, nachten en de vroege ochtend af en toe best wel koud waren, was daar goed mee te dealen. Gelukkig waren we niet met onze eigen tent, want dat was echt wel te koud geweest.  De laatste week was op en top zomers maar wel met een septemberzon, waardoor het gewoon lekker warm was (en niet te warm).  Dit was voor ons ook een eerste vakantie waarin we het lopen hebben afgewisseld met fietsen. En ook dit is voor herhaling vatbaar. De e-bike van Erik kwam overal goed boven, volgend jaar gaan we met 2 e-bikes op vakantie! Want dat fietsen houden we er zeker in.

En de vorm van de vakantie, met vier locaties maakte deze semi-roadtrip zeer afwisselend. Maar doordat we overal toch een behoorlijke tijd waren, was er ook genoeg tijd voor lekker luieren in de zon met een goed boek en een lekker glas wijn.

Het was een heerlijk vakantie! Maandag back to work!