Rondje Veerse meer

17 juli 2020 - Vrouwenpolder, Nederland

Alweer de laatste hele dag in Zeeland. Ook  nu is het niet super lekker weer. We doen het dus rustig aan (wat ook wel fijn is).
Na de lunch gaan we toch even op pad. Het is droog en af en toe probeert de zon er door heen te komen.

Het wordt een rondje fietsen rondom een deel van het Veerse Meer met zijn drieën. Esther blijft lekker luieren.

DC38EF65-5D08-40E9-A46D-40C2D562325C

Het waait behoorlijk en we starten tegen we de wind in. We rijden langs de Oosterschelde naar de Banjaard.

8617E9B6-A8B9-45DD-8A58-1878ECCE3EDC
Daar rijden we de Veerse gat Dam op. Leuk, je ziet dan zowel de zee als het Veerse Meer. Op zee is het druk met Kitesurfers. Een mooie verzameling gekleurde kites hangt dan ook boven de zee. Na de dam rijden we via Vrouwenpolder met de wind mee richting Veere.

17A2A205-4A15-4A5A-A931-77A55E2FD390

Bij Veere moeten we de fietspont nemen naar Kamperland. Jolanda meent te zien dat deze om het half uur gaat. Dus eerst tijd voor een drankje op een terrasje. Dan naar de boot, maar die blijkt pas over een uur te gaan. Dan maar een rondje door het stadje. En dat is geen straf. Wat een prachtig stadje met veel monumenten en kleine artistieke winkeltjes.

83543B3B-5E52-40E6-8C7A-F738A8FBEAD20450FE29-79C0-4BAD-A030-B725522FD32D

6A4545A7-0FC4-4564-9BD6-EC136E7F1CD4
Even na half 5 staan we weer bij de boot die net aankomt. We mogen er al eerste op en hebben dus ook een fijne zitplek achterop de boot. De boot wordt helemaal volgeladen met fietsen en om kwart over 5 zijn we bij de aanlegsteiger van Kamperland.

FC062974-5798-4A07-811D-2CE9D74FA165

Vandaar is het nog een klein stukje naar het vakantiepark.
We sluiten onze mini vakantie af bij restaurant de Brouwerij. Daar eten we lekker, hoewel ons geduld wel erg op de proef word gesteld qua wachten (maar dat leverde wel een fles wijn van het huis op.😜)

Helaas zijn ook vanochtend de wolken weer voor de zon gaan hangen en slaan we een paar uurtjes strand maar over.

Dus inpakken, huisje schoonmaken en dan naar huis. Het was al met al een heerlijke uitrustweek. Hopelijk op naar onze echte vakantie eind augustus!

1. Carin Boom-Oostra:
    17 juli 2020
    Ook dit keer leuk reisverslag Jolanda!
    Wij hopen ook op beter weer. Wellicht komend weekend; geniet ervan😎👍
  2. Marike Hagedoorn:
    17 juli 2020
    Leuk om jullie zo te volgen op jullie vakantie.
    Wij hopen op 26 juli weg te gaan naar Mayrhofen ( met Corona weet je het nog niet zeker). Hans kun je volgen op polarsteps.