Camping Seiseralm

17 mei 2024 - Fiè allo Sciliar, Italië

We staan vroeg op, want we willen op tijd op de volgende camping zijn om zeker te zijn van een plekje. Ook omdat er in het gebied rondom Seiseralm maar 1 camping is.
Om half 8 rijden we de poort van de camping bij Bardolino uit en als snel rijden we op de autostrada di Brennero richting Bolzano. Het is bewolkt en af en toe regent het. De rivier de Aldige volgt de snelweg en daar stroomt, na al die regen van de afgelopen dagen, veel water doorheen.
In Bolzano zoeken we nog een supermarkt op om brood te kopen voor het ontbijt en de lunch. Daarna rijden we de berg op naar camping Seiseralm.
Om tien uur zijn we er en gelukkig is er nog ruim plek. We kiezen een plek waar we tot dinsdag kunnen blijven staan. We zetten de camper neer en gaan dan lekker ontbijten.

c72439cf-bee6-4bfb-bdf5-c4c419f15f46IMG_2366

Wel binnen want het druppelt en het is behoorlijk fris (even weer wennen na Toscane). Na het ontbijt verkennen we de camping en die is groot, mooi en luxe. Het toiletgebouw is verwarmd en van alle gemakken voorzien. En bijna alle plaatsen op de camping zijn behoorlijk groot en hebben ook allemaal een mooi uitzicht.

a8677222-14f5-4acc-b4ae-81c8e54e3d99229d6386-d9c6-4d83-a221-d9587838beab

Terug bij de camper eten we snel nog een broodje en dan pakken we de fiets voor een verkenningsrondje in het dal. We kijken even bij het dalstation van de Seiseralmbahn die,  als het goed is, morgen start met de zomerdienstregeling en halen nog een paar boodschappen bij de supermarkt.

9c6ea26b-66ea-4570-bcff-fb0b7aaaf7aaIMG_2373

Dan terug naar de camping en daar duik ik nog even het heerlijke verwarmde buitenzwembad in. Het eerste zwembad  van alle campings die ook in gebruik is. Het water is heerlijk, daarboven is het koud.  De douche daarna is wel heerlijk warm.

450725cb-a894-4a67-a1f7-aeb1812c4d50

Koken en eten doen we binnen, morgen kan dat hopelijk weer buiten. We wassen af met behulp van een afwasmachine (hoe luxe kun je het hebben!).

Als het goed is, is het morgen  mooi weer en gaan we wandelen.

🚐 155 km

🚴‍♂️ 16 km

🏊‍♀️ 1km

⛅️🌧️☁️ 13-16

1. Emilio:
    17 mei 2024
    Grappig. Deel van het Skigebied waar we al jaren komen. Ben benieuwd hoe de camping ligt tov de vele pistes daar. Hopelijk komende dagen wat beter weer daar.
  2. Emilio:
    18 mei 2024
    Net even opgezocht. Dacht dat jullie midden in het skigebied zouden zitten. Zie nu dat jullie flink ten westen er van zitten. En dan met 1 lange lift het skigebied in. Ben benieuwd naar de foto’s.

Jouw reactie