Heerlijk!

23 januari 2022 - Belle Plagne, Frankrijk

De eerste dag op de ski’s! De wekker staat om half acht en traditiegetrouw halen Joost en ik het brood. We zitten dichterbij de bakker dan de vorige keer dat we hier waren. Helaas ook geen loopje over de piste. Het brood is gelukkig nog wel steeds erg goed.

Het is prachtig weer buiten. Het is een paar graden onder nul en de lucht is blauw en de sneeuw is goed.

A48044BD-319A-4963-AA4F-37D617894B67

Rond kwart over negen staan we op ski’s en snowboards! Eerst maar een paar blauwe om te kijken of we het nog kunnen. Het wordt de Arpette. We moeten onze QR code laten zien en zetten voordat we de lift in mogen ons 😷 op. Maar het is niet helemaal duidelijk of dat ook echt verplicht is.
Bovenaan de Arpette skiën we weer terug naar Plagne Belle Cote en nemen dan de Blancettes. Die heeft er wat moeite mee en we hangen een tijdje stil. Als we eindelijk boven zijn gaan we in het dal van Champagny  over de Levasset naar de mooie blauwe pistes rondom de La Rossa lift. Dan is tijd voor koffie en thee en omdat het de eerste dag is reserveren we ook gelijk voor de lunch op het prachtige terras.

677465E3-AC61-4EE7-964A-3299294A69B7

7A400B1C-BA7B-46A0-B652-723756ABD542

Maar eerst nog een rondje op de ski’s . De lunch moet tenslotte wel worden verdiend. De familie splitst zich tijdelijk. Wij gaan met de Rossa en Carella lift naar de Roche de Mio. Daar wordt besloten tot de zwarte piste. Hoewel ik ook meega besluit ik toch maar door te skiën naar de blauwe piste. Gaat net niet helemaal goed en het laatste bochtje heeft te weinig vaart waardoor ik wegzak in de harde diepe sneeuw. Maar met wat gedoe sta ik weer op de piste en sluit ik aan bij de rest. Dan terug naar het restaurant bij de La Rossa piste. We lunchen heerlijk maar iets te uitgebreid.

Dan wordt er weer gesplitst. Nelly, Joost en Mark gaan terug naar het huisje. De rest gaat na enig overleg voor de gondeltjes naar de Roche de Mio. Dat gaat helaas mis, want als we bijna aan de beurt zijn gaan ze niet meer. Storing voor minstens 20 minuten. Gelukkig zaten we er nog niet in. Dan maar weer de Arpette in en aan de andere kant via de Crozats weer terug. Het is mooi geweest en we skiën terug naar ons huisje.

7AF9830C-F25A-464D-9F0C-A015D8D8F4F7489849F1-5279-418A-A3C3-D3AD5C22E0A9

Tijd voor lekker niets doen en de spieren rust geven (ik vrees morgen spierpijn). We eten tomatensoep en kip in de hoed van Esther.

Heerlijke dag! Check trouwens de mooie video die Erik heeft gemaakt van de zonsondergang vanaf ons balkon.

☀️-4/+3

3. Marike Hagedoorn:
    Waar vind ik de video?
  4. Emilio:
    24 januari 2022
    Klinkt allemaal super en ziet er fraai uit.
  5. Erik en Jolanda van Zonneveld:
    24 januari 2022
    Het is inderdaad super! Heerlijk om een week weg te zijn!