Kilometervreten part 2

28 januari 2022 - Belle Plagne, Frankrijk

Alweer de laatste volle dag op de ski’s. We zijn weer vroeg op pad. Helaas weer met zijn zessen want Mark is nog steeds niet fit. Jammer hoor. We starten, zoals vrijwel elke morgen met  de Blanchetslift. We zijn net niet de eersten in de lift. Via de Levasset piste skiën we naar het gebied rondom de La Rossa. We doen daar de boardercross 2x (zie video’s) en skiën 1x helemaal naar beneden. Dan is het tijd voor de laatste stop met Joost en Nelly op het terras.

D11E9806-FEBC-4935-8280-4B86593BD272
Joost en Nelly vertrekken naar het huisje om in te pakken en wij doen nog een rondje. Via de Verdon sud nemen we de afdaling naar La Plagne centre. We gaan nog een keer omhoog met de Colorado lift en dan met de Bergerie lift gaan we terug naar ons deel van het gebied. Daar nemen we nog de Arpette omhoog en de fun piste naar beneden. Dan terug naar ons huisje voor de lunch en om Joost en Nelly uit te zwaaien.
Na de lunch gaan we via de Colosses lift weer op pad. In Plagne centre nemen we grote gondels naar de top van de grande Rochette. Daar nemen de prachtige afdaling de Petite Rochette over een weggetje. Het weggetje gaat over in de Geisha piste en die hadden we deze week nog niet gehad.

913DDF4C-A020-43BE-8B07-3382E852011C

Voor het laatste rondje van de dag gaan we via de Verdon Sud en de Becoin naar de lange afdaling die uitkomt bij de Roche lift bij de bobsleebaan.

Via de Rochelift en een klein stukje over een tapijtlift komen we uit op de piste naar de Bergerie lift en die brengt ons weer terug naar Plagne Bellecote. Dan nog eenmaal de vaste liften als afsluiting van de dag de Blanchets en de Carella om met de tunnel piste af te sluiten.

We genieten op het balkon nog even heerlijk van de zon. Het uitzicht blijft erg mooi.

4FCE8A28-265D-42B0-97FA-7D30D724CCED

Daarna tijd voor een kort tripje naar het dorpje voor souveniers en een lekkere crêpe. Voor het avondeten nemen we daarna nog 2 lekkere pizza’s mee.

618F72DC-BD8C-47AF-A04A-2EBBE2228C68

Na het eten pakken we zoveel mogelijk in, zodat we morgen op tijd op een piste kunnen staan. Nog een ruime halve dag voor de boeg voordat we in de auto moeten stappen richting het vliegveld van Grenoble waar we Esther en Anouk zullen afzetten.

☀️-7/2

1. Germ en Jeichien.nl:
    28 januari 2022
    Goeie terugreis naar huis Groetjes vanons
  2. Erik en Jolanda van Zonneveld:
    28 januari 2022
    Dank je wel, morgen eerst nog even op de ski’s