Le Forperet

26 januari 2022 - Belle Plagne, Frankrijk

Skidag 4 alweer. De week is alweer door midden. We starten wat traag op door wat misverstanden. Maar om kwart voor tien zijn we toch onderweg. Het eerste deel van de skidag is gesplitst. Wij gaan via de Blanchets en de Carella eerst naar de Tunnel piste. Want er moeten snelheidsrecords worden verbroken. De piste ligt er fantastisch bij en Anouk haalt het record met 93km per uur. Daarna nog maar een keer met de Blanchets en Carella omhoog. Nu gaan we op de rode Sources weer richting Plagne Bellecote. Ook deze gaat heerlijk in de ochtend. Daarna nogmaals met de Blanchets omhoog. Dan gaan we via de Levasset richting de stoeltjeslift naar de Verdon. Tijd voor een korte pitstop bij ons al bekende picknickbankje.
Daar zijn we weer met zijn allen en kunnen we op weg voor de lunch naar het prachtig gelegen restaurant in Montalbert wat gisteren nog in de schaduw lag.

Het is rustig aan deze kant en we skiën over  een prachtige piste deels door het bos, deels echt aan het randje van dit skigebied over een mooie skiweg met een prachtig uitzicht. Mooi hoor in Montalbert.

Net voor half een zijn we bij restaurant Le Forperet en er is ook nog een tafel vrij. We eten lekker en genieten van het prachtige uitzicht. Helaas vergeten een foto te maken.

Na de lunch gaan we langzamerhand weer terug naar ons deel van het skigebied. Zodat als  we er genoeg van hebben, we makkelijk terug kunnen. De piste zijn in de middag best zwaar namelijk. Een beetje extra sneeuw is best wel welkom.
Vanaf het restaurant dalen we het laatste stukje af naar Montalbert. Daar wachten de gondeltjes op ons. Daarna skiën we door naar de La Roche lift, de andere lift die dit gebied verbind met de rest van La Plagne doet het vandaag niet. Vanaf Aime la Plagne skiën we naar de Colorado lift met de bedoeling om terug te kunnen gaan naar ons deel van het gebied. Dat kan dus niet, dan maar de Bergerie lift. Maar die blijkt kapot. Helaas blijft dan alleen de grote gondel naar de grande Rochette  over. En die is druk voor deze Corona tijd. Maar echt een alternatief is er niet. Dus mondkapjes op en in de rij. De rij duurt lang, de toch met de gondel is super snel.

Boven is het druk en we besluiten via de rustige petite rochette terug te gaan naar la Plagne Bellecote. Daar pakken we voor de vierde keer vandaag de Blanchets en de Carella lift om vervolgens  met de tunnel piste af te sluiten.

01BE743B-3968-4518-9825-02AD777B1BCCEBD90202-FDBC-4601-BBC7-090738A7167474D61BCC-B51F-45D6-847D-0EA029F35714

Moe komen we beneden en is het tijd om uit te rusten. Morgen alweer dag 5. Het gaat nu weer heel hard deze week.

Zoals elke avond was de zonsondergang weer prachtig!

90B82ACF-C403-4E1A-B2D9-C7E37060AF58

☀️-4/4

1. Marike Hagedoorn:
    27 januari 2022
    Heel leuk om met jullie mee te genieten!