Kilometers vreten!

27 januari 2022 - Belle Plagne, Frankrijk

Jeetje wat gaat deze week snel. Het is alweer donderdag. Vandaag staan we vroeg op de piste zodat we een aantal afdalingen kunnen maken op de nog goed geprepareerde pistes.
Joost en ik halen zoals gebruikelijk het brood en  we hebben samen weer veel lol over hoe in de lift de desbetreffende etage wordt aangekondigd. Wellicht komt de opname nog in dit reisblog.
Na het ontbijt staan Erik, Esther, Anouk en ik nog voor negen uur op de piste. Mark blijft thuis die voelt zich niet zo lekker helaas.

We skiën naar beneden en daar gaat de Blanchets net voor ons open en zijn we een van de eerste die in de lift zitten. Daarna direct door naar de Carella en dan zijn we op de Roche de Mio. Daar pakken we de rode Inversens. De piste zijn nog heerlijk! Dan weer naar boven en via de rode Sources terug naar Plagne Bellecote. Weer naar boven met de Blanchets en door naar de Verdon sud. Daar doen we de rode Harakiri. Dan wordt het tijd voor wat blauwe afdalingen. Dat doen we bij de mooie pistes van de Rossa lift. We rusten even uit bij een mooie picknickplek.

7FF1609A-7E4D-47F5-8E42-3098794441BC0885A6A1-3432-4559-9367-D36EE748307B

Daarna door naar de andere kant van het gebied. Want we hebben voor de lunch afgesproken met Joost en Nelly bij het restaurant met de 🐕 hond aan de Mont Blanc piste naar Montachavin.

554C0C4A-CD10-484D-BC51-569621865B76

DF3A2697-7576-4F80-A9BB-5996D399775C5A3708A6-8363-4E52-A31E-C9094043CB45

Daar is werkelijk een heerlijk terras aan een rustige piste midden tussen de bomen.We zitten weer lekker en rusten uit van de vele kilometers van de ochtend.

Na de lunch gaan we weer terug naar ons gebied met een drietal liften. We doen nog een blauwe voordat we echt terug gaan. Helaas val ik voor de eerste keer deze vakantie best wel hard maar gelukkig doet alles het nog.

Dan terug naar de top van de Arpette. Het laatste stukje op een soort tapijt in een tunnel. Een soort lift dat we nog niet hadden gehad.
Via de fun piste dalen we weer af naar Plagne Bellecote en pakken we de Colloses lift. Die brengt ons naar een andere stuntpiste. Want Anouk moet nog even springen.

ECEFF8DA-0474-4920-83C5-0BB636114824

Via de Blanchets en de Carella komen we weer op de Roch de Mio. Het uitzicht en het licht is daar prachtig.

FA1B3434-EF5E-475F-B025-9775E6ACCB4E

864CEE8F-3DB9-483E-8111-4FB4908CB955
Nog 1 keer de blauwe Carella en met de lift terug en dan is het mooi geweest. Op naar de tunnel en terug naar huis. Het was een dag met veel kilometers, maar wat heerlijk zeg!

Thuis het gewone ritueel van bijkomen, eten gekookt door Esther en Anouk en dan gezellig chillen met elkaar! Alweer de laatste avond samen. Morgen gaan Joost en Nelly weer naar huis.

☀️-5/4

1. Germ en Jeichien.nl:
    27 januari 2022
    Dat was alweer een mooie dag Groetjes van ons