Wieder nach Östereich

29 mei 2023 - Mandling, Oostenrijk

Het is dat we de volgende camping al hadden gereserveerd, anders waren we nog een dagje blijven staan op camping Spik.
We staan op tijd op en smeren wat broodjes voor het ontbijt en trekken dan onze wandelschoenen aan. Want voordat we vertrekken lopen we eerst naar de lagere Maturjski slapovi (waterval dus). Volgens Google Maps 1,5 km lopen.
Het eerste stuk is bekend dat hadden we gisteren ook gefietst. Daarna gaat het wandelpad door een mooie smalle kloof waar in het midden het water stroomt. Langs de rivier zijn er allemaal stenen gestapeld wat een leuke foto oplevert.

3af7d8b1-409b-40b2-bfb0-7b20d69c6b73

Het laatste stuk naar de waterval is iets steiler en steekt met een mooie brug de rivier over. Het laatste stukje gaat met een trap omhoog en dan zijn we bij de waterval. Die is mooi. We maken foto’s en op en bankje eten we ons ontbijt op.

a8f7278d-5b0f-4faa-a381-bc3149e53fa79f69ea85-21de-4feb-8900-093e557f933810914e4b-389c-458e-a04e-c18cc0bf766528aca7de-9865-4712-9757-05ef73f73164

Wat een goed plan was dit om hier de dag mee te beginnen. In een klein half uur lopen we terug en pakken we de laatste dingen weer in. Op naar Oostenrijk.

Eerst naar Villach voor de kampeerwinkel want ons campinggas is nog steeds op en we willen graag buiten kunnen koken. Dat doen we via de Wurzenpas die ons van Slovenië naar Oostenrijk brengt. Met in de afdaling stukken weg die 18% daalden en dat is erg steil.

IMG_9428

Helaas is Falle gesloten want het is tweede pinksterdag en echt alles in Oostenrijk is dicht.

Dan maar door naar onze bestemming van vandaag Ramsau am Dachstein. Het eerste stuk gaat over de snelweg A10 tot aan de Katschbergtunnel. Het laatste stuk volgen we grotendeels  de Tauernstrasse die ons door een prachtig dal stuurt. Oa via de Katschberghöhe en het skidorp Obertauern. Een hele mooie route om te rijden.

IMG_9429

Rond kwart over 2 zijn we bij camping Dachstein. Iets te vroeg want de check in is vanaf 1500 uur. Er is dus ook niemand bij de receptie. Maar dat is niet erg want we moeten nog lunchen en er staat een picknick bankje en het is heerlijk weer.

Om drie uur checken we in. We installeren ons op plek 21 en hebben weer een fantastisch uitzicht. Wat een mooie relaxte  plek is ook deze camping weer.

IMG_9433

Verder doen we de rest van de dag lekker niets. Morgen de omgeving verder verkennen. Er is hier veel te doen.

🥾🥾 4,5 km ⛰️ 89 hoogtemeters

🚐 192