Een rondje door het Schwarzwald

3 juni 2023 - Schömberg, Duitsland

Vandaag onze laatste doe dag van onze vakantie. Joost en ik halen zoals gewoonlijk als we samen op stap zijn brood bij de plaatselijke bakker.
Het is heerlijk weer en we ontbijten gezellig met zijn vieren buiten in de zon.

Rond half 11 stappen we op de fiets voor een rondje in het noordelijk deel van het Zwarte woud. We doen tour 5 van de fietskaart die we gisteren hebben gekregen en de route start in Schömberg een behoorlijk dorp niet ver van de camping vandaan. Vanuit Schömberg rijden we eerst een stuk naar beneden. Daarna gaat het op en neer langs kleine dorpjes, door het bos of  door open velden. Vrijwel allemaal over rustige wegen, fietspaden of goed berijdbare weggetjes in het bos. Werkelijk een hele leuke route.

IMG_9578771185be-d3b1-43f6-bc2c-02a3fa15496f

Als we ruim over de helft zijn wordt het tijd voor een pitstop. En dat blijkt toch wat lastiger te zijn dan gedacht. We komen weer bij een hotel Hirsch uit maar dan in het dorpje Oberreichenbach. We bestellen een Strammer Max en een Salatteller. Lekker hoor!

IMG_9579

Daarna gaan we vrijwel helemaal door het bos terug naar Schömberg. Wat kan je hier prachtig fietsen zeg! Zeker een plek om een volgende keer op doorreis terug te komen.

IMG_9582 16ce2190-e969-4866-946f-a826809a2a0d

In Schömberg doen we bij een grote supermarkt boodschappen voor het avondeten. En dan is het heerlijk relaxen in de zon onder het genot van een drankje. Koken en eten doen we lekker buiten (want Joost heeft natuurlijk nog wel campinggaz).

Nu nog lekker aan de koffie en thee en dan gaan we onze laatste nacht slapen in ons tijdelijke huisje. Wat is dat weer goed bevallen zeg! Morgen zuruck nach Hause.

🚴 37 km

🌤️ 23