Ramsau am Dachstein

30 mei 2023 - Mandling, Oostenrijk

Hoewel het een stuk frisser is dan in Kroatië kunnen we toch lekker buiten in het zonnetje ontbijten. Na het ontbijt gaan we plateau waar Ramsau am Dachstein ligt verkennen. We beginnen op de fiets en fietsen eerst naar het dalstation van de gondel die naar de Dachsteingletscher gaat. Het is gelijk een forse klim van zo’n 1100 meter naar 1700 meter. En ondanks de elektrische ondersteuning moet je toch echt je best doen.
Onderweg naar boven zien we steeds de imposante muur van steen van het Dachsteinmasief. Mooi hoor. Boven kijken we wat rond en maken wat foto’s en we besluiten morgen zelf naar boven te gaan met de gondel.

50819ed8-9492-4c3a-ab40-7709225dc11bIMG_9452IMG_9462

Natuurlijk zijn we weer snel beneden en terug op het plateau slaan we links af richting Ramsau am Dachstein om boodschappen te doen. Dat lukt prima bij de Spar in het dorp.

Dan fietsen we terug naar de camping en hebben we er alweer 24 km op zitten. Op de camping kunnen we onverwacht verhuizen naar een plekje met nog mooier uitzicht. Dat doen we dan ook maar.

7e477fa6-5b69-4670-aa09-e0b78a127433

Daarna lunchen we lekker en zoeken we nog naar een kleine wandeling voor de middag. Die vinden we direct achter de camping en daar lopen we een leuk rondje van ruim anderhalf uur. Met steeds een fantastisch uitzicht op het Dachstein massief. En als we op een gegeven moment de andere kant uitkijken zien we in de verte ook nog de Gros Glockner.

IMG_9458eb033a24-0f48-4f47-9202-461b5aa587f4e97be6ca-c120-40ec-9dbc-a16a047df3feIMG_9472

Vlak voordat we terug zijn bij de camper vallen en er een paar druppels. Maar gelukkig wordt daarna weer even droog en gaat de zon weer schijnen. Het is heerlijk in het zonnetje uitrusten na onze inspanningen van vandaag.
Helaas gaat het rond etenstijd wel langer regen en moeten we binnen eten. Hopelijk is het morgen helder genoeg om helemaal naar boven te gaan.

🚲 24 km ⛰️ 716 hoogtemeters

🥾🥾 6,3 km ⛰️ 206 hoogtemeters