Silberkarklamm und Hütte

1 juni 2023 - Mandling, Oostenrijk

Vandaag alweer onze laatste dag in Oostenrijk. We ontbijten pas als de zon er is. Zo rond kwart over negen.

8ec4629d-b7af-415b-96ac-b656bd16a43d

Daarna pakken we onze fietstassen in voor Bike and Hike. We fietsen eerst zo’n 12 km richting Vordere Ramsau. Daar slaan we af richting de parkeerplaats van de Silberkarklamm. We parkeren de fietsen, trekken onze wandelschoenen aan en gaan de klamm in. Die is niet spectaculair maar wel mooi. Wat wel spectaculair is, zijn de klettersteigen die zijn aangelegd in deze klamm. Ze zien er hoog en uitdagend uit.

a62b5fa8-3749-4edf-9818-7a4829aa67da73486bcf-dfa0-4de9-9549-9a94e5185310c20d8475-2ed3-4af5-8572-d624824b35d941f4e104-c7bf-4894-90ee-9a8cfe7e1d14

De klamm is niet zo lang en al gauw zijn we op weg naar de Silberkarhütte. Dat is een mooi echt bergpad. Pal voor de steile wand van het Dachsteinmassief ligt de mooie hut.

132e7f3a-b194-4478-af5c-2013600206da

We gaan lekker zitten en bestellen allebei een bord met Kaiserschmarren. We moeten er een beetje lang op wachten, maar het is het wachten waard. Het smaakt heerlijk!

4ffc0fce-023a-4c5a-a95a-f555b03a36ce

Daarna gaan we via de Höheweg terug naar het dal. En die is behoorlijk uitdagend. Eerst nog een stuk omhoog langs een smal steil paadje en daarna is de afdaling ook niet makkelijk. We lopen net onder de rand van het massief hoog boven de klamm. Maar dit is wel het echte bergwandelen! Enorm genieten dus!

IMG_952733759076-e342-4e8d-bfec-3feec2a58735IMG_9538

Het laatste stuk gaat over een breed pad terug naar de parkeerplaats. Vlak voordat we daar zijn begint het te druppen en ineens gaat het heel hard regenen. Nou wil het toeval  dat we vlak voor een boerderij (Jauzenstation Fliegenpilz) staan waar ze ook drankjes schenken. Daar wachten we onder het genot van een drankje maar tot de bui over is.
Dat duurt even, maar zodra het droog is lopen we het laatste kleine stukje naar de fiets.
Het is droog als we wegfietsen. Maar halverwege gaat het weer regenen. Nu maar even schuilen bij de Spar. Ook nu regent het  behoorlijk door. Als het weer wat minder regent gaan we er toch maar door. Vlak voor de camping is het weer droog en schijnt zelfs de zon.
De rest van de middag is het dan ook lekker relaxen. We eten de laatste restjes op uit de koelkast en als we bijna klaar zijn gaat het weer druppen. Snel halen we alles binnen voordat het echt hard gaat regenen.

We hebben in Ramsau am Dachstein heerlijke dagen gehad. Heerlijk gewandeld en 4 dagen gestaan op een mooie kleine camping met een prachtig uitzicht.

Morgen naar het noorden van het Zwarte woud in Duitsland voor onze laatste stop voor 2 nachten. Daar gaan we nog gezellig  Joost en Nelly ontmoeten die morgen aan hun vakantie gaan beginnen.

🚴 22 km ⛰️ 400 hoogtemeters

🥾🥾 5,6 km ⛰️ 346 hoogtemeters