Aloa Bol

14 mei 2023 - Brač, Kroatië

Het wordt een beetje saai maar ook vandaag regent het als we opstaan. We willen zon, maar die is in heel Kroatië en grote delen van Italië zoek. Iets met een grote depressie op de Middellandse zee (wat heel uitzonderlijk is). Dus gaan we maar stug door richting het zuiden. We staan vroeg op want we willen de veerboot van kwart voor 11 van Split naar Supetar hebben. Het is maar een klein stukje en qua boot zit het mee. Er is nog (ruim) plek en zodra we het kaartje hebben gekocht kunnen we de boot oprijden.

3d948131-6b0a-4150-832c-fcd88a3fc3d9

841ecb4c-3ac7-40d8-8b4e-ddd796c0a3c8450ff4bf-fb13-4a20-8abe-c4c253c8ba7a

En een boottochtje is altijd leuk! Het is 50 minuten varen naar Supetar op het eiland Brac. Brac is zo’n 4 x groter dan Texel.
En het is zowaar even droog en we zien een glimp van de zon (maar ook niet meer dan dat).

Op het eiland aangekomen rijden we dwars over het eiland naar de zuidkant van Brac. Even voorbij het plaatsje Bol gaan we naar camping Aloa. Er is bijna niemand en we mogen zelf een plek uitzoeken. We hebben weer een prachtig uitzicht, alleen ontbreekt de zon.

In de middag is het droog en buiten is het gelijk lekker.

95a795e4-bbbc-46dd-8c3c-157a27f0630402d4530c-b55d-4624-9dde-8f08c68a47df
De camping is leuk! Heerlijk sfeertje en pal aan zee. Alleen jammer dat de zon ontbreekt. Daar worden we zo langzamerhand toch wel een beetje depri van. Maar we kunnen in de regio nergens heen, want overal is het slecht. Dus blijven we maar hopen dat de depressie snel verdwijnt.

IMG_9042
We gaan zien wat morgen brengt. Nu regent het weer pijpenstelen.

🚐 137

⛴️ 50 minuten

🌧️☁️ 14-18

1. Marike Hagedoorn:
    14 mei 2023
    Wat balen zeg….. ik hoop ook dat de zon snel gaat schijnen 🌞
  2. Germ en Jeichien.nl:
    14 mei 2023
    We moeten maar wat zon naar jullie opsturen Groetjes uit het zonnige Friesland