Picknick

6 februari 2024 - Belle Plagne, Frankrijk

We worden alweer wakker met een blauwe lucht, hoewel we aan de randen wel iets meer wolken zien.

Het ochtendritueel verloopt prima en rond negen uur staan we de op de piste. Het is gelukkig iets kouder dan de afgelopen dagen en de piste zijn weer netjes door het opvriezen en het werk van de pistebullies.
We gaan vandaag richting Plagne Centre. We starten met de Collosos lift richting Plagne centre. Daar skiën we op heerlijke pistes naar beneden.

518a825a-cc37-4d88-a635-6ca3e2a8ab66

In Plagne centre nemen we eerst de Collorado lift en daarna 2x de Lovatiere. De piste zijn hard maar heerlijk om te skiën.
Na de afdaling van de Lovatiere nemen we de snelle gondel naar de Grande Rochette. Bovenop is het tijd voor onze lunch. Dit keer in de vorm van een picknick. We bemachtigen een picknickbankje en we eten met een prachtig  uitzicht onze broodjes op. Na de lunch is het tijd voor een groepsfoto en daarna splitsen we.

e109cf04-2556-4cc9-bf73-d76d27556e4cIMG_1486

Joost en Nelly gaan terug richting Belle Plagne. Wij pakken een paadje achterlangs en gaan dan via de blauwe piste terug naar Plagne Belle Cote. Daar pakken we de gondeltjes naar de Roche de Mio. Het is een oude gondel dus we hebben lekker tijd om bij te komen. Boven pakken we de rode Inverness. Als we weer boven zijn, haakt Anouk af. Die gaat haar snowboard omruilen voor ski’s. Wij gaan met zijn vieren verder en maken nog een stop bij het restaurantje net onder de Roche de Mio.

IMG_1487

Daarna gaan we samen via de tunnel piste terug naar Belle Plagne. Maar ineens zijn we Erik kwijt en die blijkt op de piste naast de Tunnel zijn beland. Esther wacht op hem en Mark en ik gaan samen verder. In de kom van Belle Cote is de Arpette lift heel druk (die wilden we nemen) en we veranderen onze plannen. We pakken de Blanchettes omhoog en gaan zoveel mogelijk rechts terug naar Belle Plagne. Als laatste pakken we een klein sleepliftje die ons achter ons huisje brengt. Het was weer een heerlijke skidag met eigenlijk best behoorlijke sneeuwcondities. Het was in ieder geval niet meer zo warm.

Aan het van de middag gaan we met zijn allen nog even naar het centrum van Belle Plagne. De Jv’s, die inmiddels in  EV’s (enorm volwassen) zijn hernoemd, trakteren ons  op crêpes. Dat is een beetje een tegenvaller omdat de Crêpes worden opgewarmd in de magnetron. Hier komen we dus niet meer terug.

294e53db-85b0-4716-87cb-752ce0775a0a

Mark en Erik maken het avondeten en dat smaakt weer heerlijk. We zijn alweer op de helft van deze vakantie.

☀️ 0 graden

Jouw reactie