La Godile

8 februari 2024 - Belle Plagne, Frankrijk

Vandaag alweer de laatste skidag met zijn allen. Omdat ik nog aan het bijkomen ben van de val van gisteren, gaat Erik samen met Joost brood halen. Het is slecht weer, maar dat maakt voor de rij bij de bakker niet uit. Die is gewoon lang.

aeb0a657-e754-411c-8bfe-7a38f1870029

Na het ontbijt gaan de EVtjes vast skiën. Erik en ik gaan langs de skiwinkel voor een nieuwe helm voor mij. Volgens horen zeggen was de klap die ik heb gemaakt behoorlijk. Dus voor de zekerheid maar een nieuwe helm. Die is snel gevonden en daarna gaan wij met zijn vieren ook skiën. Gelukkig gaat dat wel. Er zijn nog veel wolken maar ook de zon doet af en toe een poging. Nadat we eerst 2x de Blanchettes hebben gedaan, nemen we de Carella en spreken vervolgens onder de Carella af met Esther, Anouk en Mark voor koffie en een crêpe. Traktatie van de EV-tjes.

fed6b772-e348-451f-bae7-e86229de3f5dcadb98e3-8e71-4de5-b619-40dd4bc0636f0dcb239d-484b-416e-8f38-7a2a00addccb3dce0d2d-3917-438e-9cef-2fb929722eaf

De hoge pistes zijn fijn want er is vannacht een heel klein laagje sneeuw gevallen. Tijdens de koffie valt er zelfs nog een spatje regen (en dat op zo’n 2400 m hoog). Na de koffie trekken de wolken steeds meer weg. En via de Belle Plagne piste en de Arpette gaan we even naar de andere kant. Mark en Erik gaan vanuit daar naar huis om de lunch in ons huisje klaar te zetten. Esther, Anouk en ik maken nog een rondje via de Crozats, achterlangs naar de Inverness en via de tunnel weer terug naar ons huisje. Daar kunnen we gelijk aan tafel met heerlijke tomatensoep en lekker warme broodjes met kip en brie.
Om half 3 gaan we toch nog even naar buiten. De zon schijnt nu volop en daar zijn ook de pistes naar. Het is hard werken en de sneeuw is zwaar. Via de Blachettes skiën we via een slechte piste met zware sneeuw naar de Verdon Sud die ons bovenop de Verdon brengt. We dalen aan de noordkant af en die pistes zijn wel iets beter, maar het is overal erg druk. We skiën terug naar Plagne centre en via de drukke Bergerie lift komen we weer terug in ons gebied. We duiken nog 1 x de Blanchettes in en onder aan Belle Plagne pakken we de korte sleeplift die ons boven ons dorp brengt. Het is genoeg geweest voor vandaag.
We sluiten de dag en ook de vakantie samen met Joost en Nelly af bij restaurant La Godilie in het dorp. En daar eten we gezellig en lekker.  Morgen nog een dag je met zijn vijven op de ski’s.

🌥️ 4 graden

Jouw reactie