Een beetje sneeuw

9 februari 2024 - Belle Plagne, Frankrijk

Vandaag de laatste vakantiedag in Belle Plagne. Als we wakker worden is het weer matig. Het is zwaar bewolkt en er valt een vlok sneeuw. Verder vriest het nauwelijks of zelfs niet.  Joost en ik trotseren de rij bij de bakker. We ontbijten nog gezellig samen. Esther en ik gaan ondanks het weer toch nog even skiën. Het blijft gewoon te leuk om te doen. De rest blijft thuis om Joost en Nelly uit te zwaaien, die vertrekken naar huis. Het skiën gaat verrassend goed. Er is vannacht een klein laagje gevallen en dat maakt de pistes gelijk een stuk beter. Zeker de hogere. En het zicht is ook minder slecht dan verwacht. We zien zelfs af en toe een waterig zonnetje door de wolken heen. We blijven wel in de buurt, zodat we snel terug kunnen als het echt slecht wordt. We gaan via de Blanchettes naar de pistes bij de Rossa lift en doen daar een paar afdalingen.

38364db4-88fd-4c52-9bc4-d0066ea41fa9bc626d96-830c-4a32-961a-e1744b70e4b7

Daarna via de Carrela gaan we naar de rode Sources die er prachtig bij ligt. Via Belle Plagne pakken we dan de Arpette zodat we in ons huisje een koffiebreak kunnen doen. Na de koffie halen we Erik over om ook met ons mee te gaan. Helaas wordt het zicht snel slechter en we beperken ons tot de Blanchettes en de Carella om via de tunnel piste weer bij ons huisje uit te komen. Het is goed zo. We leveren de ski’s in en na de lunch is het tijd om uit te rusten van toch wel een zware skiweek (qua sneeuw dan)! S’avonds maken we de koelkast leeg en eten de restjes op. En dat vullen we af met de overheerlijke spek/appel pannenkoeken van Erik.

Ondertussen lopen we een paar keer heen en weer naar de auto met spullen. Want morgen willen we toch proberen om direct na de bakker te vertrekken zodat we de drukte hopelijk een beetje voor zijn.

Al met al was het weer een heerlijke vakantie. Met ruim vier dagen zon. Heel eerlijk gezegd wel een beetje te warm en hoewel er meer dan voldoende sneeuw lag was het zeker in de middag niet echt van goede kwaliteit.
De uitbreiding van de skipas naar Les Arcs is ons uitstekend bevallen.

Maar het was vooral heel gezellig om weer een leuke week te hebben met de hele familie van Zonneveld. Volgend jaar gaan we weer!

Morgen via het vliegveld van Grenoble om Esther en Anouk af te zetten, weer terug naar Leiden.

☁️🌨️ 1 graad

1. Germ en Jeichien:
    9 februari 2024
    Lekker slapen vannacht en goede reis terug

Jouw reactie