Les Arcs

7 februari 2024 - Belle Plagne, Frankrijk

Vandaag de laatste echt mooie dag. Dus moet er worden getoerd en dus was het plan vroeg op de piste te staan. Blijkbaar hadden meer mensen dat idee en was de rij bij de bakker groot, terwijl we toch vroeger waren dan andere dagen.
Na het lekkere ontbijt (wat hebben ze toch heerlijk brood hier) gaan we met zijn vijven op pad. Joost en Nelly blijven in het gebied van La Plagne. Wij steken over naar Les Arcs.
Iets na negen uur zijn we bij de Arpette. Het is nog niet druk. Via het touw en de Mont Blanc piste komen we uit bij de Vanoise expres. Ook daar kunnen we gelijk instappen. Wat een immense lift is dit zeg! Aan de overkant stappen we in de Peisey 61 en via de Derby 69 komen we bij Carreley 26. Via de rode Lac, de blauwe Edelweis en Vallee de l’arc komen we bij een leuk restaurantje met open haard. Het is tijd voor koffie en chocola chaud.

ec0bd3fc-cdaf-4b0d-8545-511f532bda6056D82C5C-FAE3-43A5-A0A5-C7111F6C6A73

Na de break stappen we in de gloednieuwe pre Saint Esprit 39 lift. Een lange heerlijke snelle lift die ons hoog boven Les Arcs 2000 brengt. Daarna gaan we met de Plagnettes 38 nog verder naar boven. Vanuit daar gaan we naar de Grand Col.

702a65a5-b050-4b27-b8d9-ae9fe069da56f5435ba2-7a7a-4921-bd1d-2f30e8b9f25023f540da-1239-4429-8e0b-842d564d900d

Boven is een prachtig uitzicht en de rode piste is werkelijk fantastisch. We skiën weer terug richting Arc 2000 en pakken de Varet gondels naar het dalstation van de gletsjer. De gletsjer slaan we over. Er gaat alleen maar een zwarte piste af en bovendien is de wachttijd minimaal een half uur. Via de Arandelieres gaan we weer richting de Plagnette en vanaf daar kunnen we in 1 x terug naar de Vanoise express. We maken onderweg nog een bescheiden lunchstop en skiën via blauw en een hele slechte rode piste terug.

da7a023a-8c83-4a18-842e-2499eac952ff

We stappen we weer gelijk in bij de Vanoise expressen via de Lac Noir en de Bijolon komen we boven bij de stuntpiste. Daar gaan we nog 1 x vanaf en via de sleeplift gaan we op weg terug. Dan gaat het fout. De piste is slecht en blijkbaar wordt ik door een snowboarder hard onderuit geskied. Ik heb werkelijk geen idee wat er is gebeurd, maar Mark en Esther trekken me overeind en alles lijkt het geloof ik nog te doen. Gelukkig is de lift die vlakbij is, de Salla voor het eerst open deze week, en hoeven we daarna nog maar een klein stukje terug. Thuis komen we bij, de EV’s koken vandaag een eten lekker Kip Tandori.
Nu maar kijken wat het weer morgen doet (er wordt sneeuw verwacht) en welke last ik ga krijgen van mijn val.

🌤️ -2/4

1. Marike Hagedoorn:
    7 februari 2024
    Een heerlijke dag. Ik hoop dat je geen last gaat krijgen van je val. Veel plezier nog samen 🎿
  2. Erik en Jolanda van Zonneveld:
    7 februari 2024
    Dat hoop ik ook. Het was in ieder geval een heerlijke dag op de val na.
  3. Germ en Jeichien:
    Hopelijk valt de val mee Hier alles goed Groetjes