File!

3 februari 2024 - Belle Plagne, Frankrijk

Vandaag de tweede reisdag naar Belle Plagne.
We staan redelijk op tijd op en om half negen zitten we met zijn vieren aan het uitstekende ontbijt van het Mercure hotel.
Na het ontbijt gooien we wat spullen over in de auto van Joost en Nelly, zodat we ruimte hebben voor de boodschappen die we gaan halen bij de Carrefour in l’Isle d’Abeau.
Altijd leuk zo’n grote supermarkt in Frankrijk.
We halen alle verse boodschappen voor de hele week. Het was weer indrukwekkend veel.

IMG_1425

Daarna door naar het vliegveld van Grenoble om de JV (Jong Volwassenen) op te halen. Onderweg klaart het op en op een mooi punt stoppen even voor een mooi uitzicht en we hebben ook het eerste zicht op de hoge bergen.

IMG_1428IMG_1429

We zijn wat vroeg, maar op een terras in de zon is dat niet zo’n straf. Het uurtje is zo om en om half 2 zijn Esther, Anouk en Mark er ook en stappen we in de auto.

IMG_1431

Dan volgt een lange rit. Gelukkig geen blokkades, maar wel heel veel verkeer. Bij Grenoble worden we dwars door de stad gestuurd en ook bij de afslag naar Albertville waar A43 en A41 samenkomen nemen we ook een snellere D-weg, waardoor we veel file vermijden. Vanaf Albertville is het aansluiten en duurt het lang. We hebben het nog nooit zo druk gehad de laatste jaren. We doen er in totaal vier uur over ipv twee en half.
Esther stuurt ons overigens super de file door.

Eenmaal in het dal van de Tarentaise rijdt het gelukkig weer door. En met Mark achter het stuur rijden we naar boven. Om zes uur zijn we boven. En dan moet er nog veel. Er worden skischoenen gekocht en ski's gehaald. De skipassen lukt niet want die zijn al dicht.

Als we terug zijn staat het eten al klaar (kip in mosterdroomsaus). Heerlijk daar waren we aan toe! De rest van de avond pakken we uit. Op naar de eerste skidag.

☀️12 graden

🚗 258 km