Embassement de Cavallers

17 juni 2022 - Barruera, Spanje

Na een warme nacht, loop ik om half negen samen met Joost naar de bakker (het lijkt de wintersport wel). Veel keus is er niet maar de baquette  en de croissants zijn lekker.
Na het ontbijt pakken we alles in onze fietstassen en gaan we op weg. Ons doel is een stuwmeer in la valles des Caldes in het nationaal park Agüiestortes.
Vanuit Taüll moeten we eerst in volle vaart de berg af om vervolgens in het dal rechtsaf te slaan. Eerst is de weg breed, maar stijgt gestaag. Gelukkig ook erg rustig. Maar goed te doen op onze fietsen. Als we het einde van het dal naderen en de stuwdam al zien liggen wordt het een leuk klein weggetje die langs een riviertje omhoog kronkelt.
We kunnen helemaal tot op de stuwdam fietsen. Bij het stuwmeer is het mooi. Er komt een mooie waterval naar beneden. En omdat we wat hoger zitten op 1785 meter is het ook nog lekker koel.

0FD84169-6086-4FE9-8F34-C7623E7A0A4CAAA6DB90-78D7-45F8-8C50-4C187EEF999D2A56B79A-53AF-42DC-A2A6-7CE5DDC0BDE8535036A5-4ED2-4323-9F04-BD9E7555574FWe maken de nodige foto’s en gaan dan weer terug om ergens langs de rivier een leuke plek te zoeken om te picknicken. 52D8FF82-A2C1-4F61-BE79-FC9A3DE2352D

08999D77-EBB6-4379-AAC5-687F49A78E05
En natuurlijk om ook even pootjebaden in het koude water. Heerlijke plek, langs het snelstromende water. Je kan er naar blijven kijken. Daarna in volle vaart terug naar beneden naar Boí. Daar kijken we hoe  het openbaar vervoer werkt het nationaal park in.
Want morgen willen we gaan wandelen.
En dan de laatste klim terug naar Taüll. Die is steil maar gelukkig heeft de fiets nog genoeg power over. We sluiten af met een drankje op het terras van de plaatselijke pizzeria (hier is tenminste wel veel open).
Dan terug naar de camping voor een siësta. We wagen het erop en draaien een wasje met de hoop dat het vandaag eens een keer niet gaat onweren s’avonds.
Het wordt een heerlijk avond. We borrelen bij ons, eten taco’s bij Joost en Nelly en sluiten af met koffie en thee weer bij ons. Het blijft de hele avond droog en behoorlijk warm. Gelukkig koelt het wel iets af voordat we gaan slapen.
Morgen gaan de 🥾🥾 aan.

🚴‍♀️ 25 km