Camping Taüll

16 juni 2022 - Barruera, Spanje

Vandaag weer een reisdag. Weer iets minder lang dan de vorige reisdag. Maar we rijden in de bergen en dat betekent al met al toch een kleine dag onderweg. We starten rustig op. Ik haal op de fiets vers brood bij de bakker in het dorp. Na het ontbijt pakken we alles weer in en om 10 uur rijden we weg van de camping. We volgen vandaag grotendeels de N260 een weg die van oost naar west hoog door de Pyreneeën loopt. De weg is prachtig en levert mooie vergezichten op!

8DFA09BB-0191-4343-AA43-8B0D33F4F12B
We nemen de tijd. Er is een koffiestop en in La Seu d’Urgel slaan we bij een grote supermarkt weer voor een paar dagen boodschappen in.
Daarna lijkt het of we de weg herkennen. En dat is ook zo. We hebben hier vorig jaar ook gereden toen we van Font Romeu naar Espot reisden. Het deel wat we daarna in de bergen rijden, herkennen we aan de parkeerplaats met het prachtige uitzicht. Daar hebben we vorig jaar geluncht en dat doen we nu ook maar weer. Alleen is het nu wel zo’n tien graden warmer.

547987D3-D97F-4ACA-A10F-AE3BAF87974D

Daarna steken we het dal over en gaan we aan de andere kant verder. Ook dat eerste stuk hebben we vorig jaar gereden op weg naar Barcelona. Het tweede stuk zeker niet, een stuk van de N260 met heel veel haarspeldbochten. Ik ben na vandaag volledig geslaagd voor het camper rijexamen want dit stuk reed ik.
Gelukkig naderen we de Vall de Boi waar we in Taüll in ieder geval drie dagen zullen blijven. Joost en Nelly staan er sinds gisteren en ontvangen ons hartelijk. De camping is leuk, de ontvangst bij de receptie heel erg goed. Er wordt van alles uit gelegd over de omgeving in goed Engels.
Dan bouwen we ons kamp op en kletsen we bij de borrel bij met elkaar.

FB4F9B4D-02A6-40CF-90E0-62106287B6069385861F-5E1B-4B81-95C6-2A5C85162F45

S’avonds gaan we lekker eten in het familierestaurant van de camping eigenaren even verderop in het dorp. Gelukkig zijn we net voor de regenbui binnen. We eten lekker en het is een gezellig restaurant met een vriendelijke bediening.

231611CB-930D-44B8-89CF-C9D98225DB45

4D09024E-E2DD-4347-A4B2-42FF36A192CA

B15E8DF3-9ADC-40C3-96BB-CFC8C930F2B7
Morgen gaan we op de fiets de prachtige omgeving van de Valles de Boí bekijken.

🚐 218 km

🌡 21-41 graden

☀️⛈

1. Germ en Jeichien.nl:
    16 juni 2022
    Gezellig met Joost en Nellie Doe ze de groeten van ons Hier is het ook prachtig weer Morgen wordt het misschien wel bloedheet Groetjes van ons