Camping municipale L’isle aux Moulien

6 juli 2022 - Jargeau, Frankrijk

Om zeven uur word ik wakker van een lichte donder. Op de buienradar zien we stevige buien aankomen. Vlug maken we Esther en Anouk wakker zodat ze hun tent nog droog in de auto kunnen krijgen. Dat lukt en om 8 uur zitten we in de camper om te ontbijten. Helaas nog geen brood. De receptie gaat pas om half negen open. Inmiddels regent het wel maar niet zo hard als de buienradar aangaf.
Om half negen is er brood en ontbijten we. Als de laatste dingen in de camper zitten nemen we afscheid van Esther en Anouk. Zijn gaan nog anderhalve week kamperen met 3 vriendinnen.
Als we wegrijden regent het serieus.
Het eerste stuk naar Pau is binnendoor. We proberen nog een tankstation te vinden om Adblue te tanken. Dat lukt niet, wel gooien we de dieseltank vol en slaan we nog 2 koffiebroodjes in.

Als we net op de snelweg richting Bordeaux rijden, krijgen we een waarschuwing dat we Adblue moeten bijvullen. Gelukkig heeft het eerste tankstation op de snelweg die pomp wel. Dus dat probleem ook weer opgelost.  Inmiddels is het prachtig weer.

Vlak onder Bordeaux zien we op de andere baan een glimp van de zilveren Volkswagen cabrio met daarin het nieuwe vakantie gezelschap van Esther en Anouk 😀.

De dag verder levert niet veel bijzonders op. We zien veel 🌻 🌻.  We gaan bij Tours even de peage af voor wat goedkopere diesel.
Met behulp van de ACSI app kiezen we camping  Municipale L’Isle aux Moulien uit om te overnachten. Een camping aan de oevers van de Loire vlak bij het plaatsje Jargeau.
We profiteren nog van de ACSI korting voor het voorseizoen en we mogen een plekje uitzoeken. De camping is prima! We staan al snel en na een wijntje halen we de fietsen uit de garage en gaan we op zoek naar een apotheek. Voor een tekentang, want die heeft Erik nodig en was één van de weinige dingen die we vergeten hadden.

63C39707-4134-45CC-A055-C3F51473F4A7

D38D6C34-7E0F-4F7B-8517-B98FDCAA8056

De apotheek is snel gevonden en het gereedschap om teken te verwijderen ook. Daarna op zoek naar een restaurantje om te eten. Dat gaat minder goed en uiteindelijk blijkt alleen Asia Pacific open te zijn. Dus eten we oosters vanavond. En dat is lekker!

970B98C2-6EB0-49C1-A9A7-D712B5344EE9

2A6FE2FC-298C-47E3-891D-714CA4D7756D

Na het eten met een klein ommetje terug. Want we moeten natuurlijk de Loire zien. De rivier is hier breed en mooi!

B8FA448E-2B33-4606-91E0-1F78A9BDC572

31A14A59-19DD-4CA6-A5D6-473D8BA3AD6C
Dan terug naar de camper. Voor een lekker bakkie koffie. Op naar onze laatste nacht.

🚐 731

⛈🌤 17-28