Op de fiets rondom de Faakersee

9 mei 2023 - Faaker See, Oostenrijk

Vandaag nog een heerlijk dagje op strandcamping Anderwald. De ochtend doen we rustig aan, want volgens de weersvoorspelling zou het vanaf een uur of 11 opklaren. Als we opstaan is het nog bewolkt en behoorijk fris. We ontbijten dan ook binnen. Daarna halen we de fietsen uit de garage en gaan we op weg. We hebben via Komoot een mooie  fietstocht uitgezocht. Die brengt ons een combinatie van een ‘trip down to memory lane’ en plekken waar we nog nooit geweest waren in de voorgaande jaren.

We starten met de klim naar de Taborhöhe. Mooie bekende plek met een klimbos en een fantastisch uitzicht over de Faakersee.

IMG_8895
Daarna voorzichtig naar beneden want het was een steile klim. En dan gaan we linksom de Faakersee. Komen langs de ons bekende bootjes die we elk jaar een keertje huurden.

IMG_8897

En dan volgt een leuke route langs kleine weggetjes en fietspaden om tenslotte lang langs de rivier de Gail te fietsen. Deze mondt uit in de Drau en die volgen we helemaal naar Villach. Villach is een stad met een gezellig centrum. Tijd voor koffie op een terras en inmiddels is het heerlijk weer.

IMG_8901IMG_8902

Na de koffie fietsen we aan de andere kant van de Drau weer terug. Maken nog een stop bij de grote campingwinkel van Faller. Ook daar kwamen we elk jaar wel een keer. Niet omdat we wat moesten hebben maar gewoon voor de leuk. Tijd voor het laatste stukje. Ook dat gaat niet over de gewone weg. Al met al een heerlijke fietstocht van bijna 40 km

IMG_8904

Rond half drie zijn we terug op de camping en de zon krijgt steeds meer ruimte. We eten ons lunch pakketje lekker op het bankje aan het water op en daarna gaan we lekker in onze stoelen lezen in de zon. Heerlijk!

Koken en eten doen we ook nog buiten. Kortom een heerlijke dag vandaag. Morgen weer op pad, eerst richting Slovenië.

.🚴 39 km

☁️⛅️🌤️ 12-19

1. Germ en Jeichien.nl:
    9 mei 2023
    Mooie dag met veel herinneringen Groetjes
    van ons
  2. Erik en Jolanda van Zonneveld:
    9 mei 2023
    Zeker weten!
  3. Marike Hagedoorn:
    10 mei 2023
    Heel leuk om jullie weer te volgen!
  4. Erik en Jolanda van Zonneveld:
    10 mei 2023