Camping Kate

16 mei 2023 - Mlini, Kroatië

Wat een verrassing vanochtend toen we opstonden. Grote stukken blauw in de lucht en niet lang daarna zelfs zon. Dat was lang geleden. Na wat twijfel besluiten we toch verder te gaan richting Dubrovnik.
Om kwart over negen zijn we weer reisvaardig en met enige moeite rijdt Erik de camper de steile helling op, maar het lukt gelukkig.

Op naar het onderste puntje van het eiland Sumartin want daar gaat om 11 uur de Ferry naar Makarska. Er staat een stevige warme zuid oosten wind die hoort bij de vele regen die we hebben gehad. Dat heet de sirocco.
Er staan grote koppen op de golven, dat wordt een mooie overtocht. Het is geen grote veerboot maar het is nog niet druk dus kunnen we nog mee.
De overtocht is leuk.  We varen tegen de wind in. We zitten heerlijk op het bovendek en onze camper krijgt een gratis douche vandaag.

IMG_9088IMG_9090a081fc88-9468-45f4-b7fa-6dc44d2bd045f740ca2d-2783-4e06-b34c-0fc920c1fbab

Na een uurtje zijn we aan de overkant en wordt de camper er vakkundig achteruitrijdend van de boot af gedirigeerd.
Daarna gaan we op weg naar Dubrovnik. Het is trouwens heerlijk weer vandaag. Dat is ook wel weer eens fijn.

Na een klein uurtje op de kustweg gaan we op zoek naar een lunchplek. Die vinden we in het haventje Drevenik waar de veerboot naar Hvar vertrekt. Misschien ook nog een optie deze vakantie. IMG_9092

IMG_9091
Daarna weer verder langs de kust. Wat is die toch een stuk mooier als de zon schijnt.

Nog niet zo lang geleden moest je om in Dubrovnik te komen een klein stukje door Bosnië. Dat hoeft sinds kort niet meer door de aanleg van een grote brug naar het schiereiland dat vastligt aan de kust van Dubrovnik. Ze hebben er gelijk maar een gloednieuwe autoweg bij aangelegd.

2635781e-79b5-43ad-85e9-b1252e74226f
Dan gaat het snel. We rijden bovenlangs Dubrovnik om bij de camping Kate te komen in Mlini. Nou is het woord camping wat teveel gezegd, het is meer luxe camperplaats dan een camping . We zijn relatief laat, maar er is nog een plekje. Het houdt allemaal niet over en morgen moeten we ook nog verhuizen. Maar volgens de campingbaas gaat dat morgen zeker lukken.
Helaas is het in Mlini zwaar bewolkt met een spatje regen. Maar we gaan toch nog een klein rondje op de fiets de omgeving verkennen. En dan blijkt Mlini een alleraardigste boulevard te hebben. Ook de plaatselijke supermarkt is op fiets afstand.6c2d2efb-3ef5-4bbd-b218-8ca24cbf2450

Morgen gaan we met de fiets op pad en een rondje maken die ons hoog boven de stad  en in de oude stad van Dubrovnik brengt.

🚐 210 km

⛴️ 1 uur

🚴

⛅️ 16-22

1. Hester:
    16 mei 2023
    Heerlijk, Jolanda, leuk om jullie reis weer zo te volgen. Enne... als je nog twijfelt: Hvar = <3!
  2. Erik en Jolanda van Zonneveld:
    19 mei 2023
    Nou Hvar it is! Wat een prachtplek
  3. Germ en Jeichien.nl:
    16 mei 2023
    Gelukkig hebben jullie de zon gezien. Groetjes van ons