Downhill

12 juli 2021 - Perarrúa, Spanje

Vandaag dag 2 van het outdoor programma. We gaan op de elektrische mountainbike downhill. We staan op tijd op, want we moeten om 10 uur in Castejon de Sos zijn een plaatsje 38 km verderop de bergen in. De weg  er naar toe is prachtig en gaat door een hele smalle kloof. Er wordt wel fors aan de weg gewerkt dus 10 uur halen we niet helemaal.
Bij ‘Ride Pyrenees’ stappen we in het busje die ons samen met de fietsen omhoog brengt na het skigebied van Berasque. Het dal hier is prachtig, ruig met hoge toppen er om heen. Een dal  om te onthouden want hier kan je ook prachtig wandelen.
Wie worden onder aan het dalstation van het skigebied Cerler op ruim 1500 meter afgezet. Na een valse start met de ketting van Anouk die brak bij bocht 1 (gelukkig was er nog een extra fiets mee) gaan we op weg. Eerst een stukje klimmen op de gewone weg en na 2,5 km gaan we een breed pad op. We klimmen door tot iets boven de 1800 meter en daarna is het alleen maar afdalen. Leuk, niet altijd makkelijk want soms best wel steil en met veel stenen op het pad. We rijden hoog boven het dal en dalen in ruim 2 uur af naar Castejon de Sos. We hebben steeds een prachtig uitzicht en het laatste deel gaat steil door het bos naar beneden.
Een gave tocht die fysiek niet zoveel inspanning kost, maar je wel de hele weg heel goed geconcentreerd moet zijn. Toch best vermoeiend al met al.

C978E18E-29E0-4055-B3E0-AAEBE97908A1A5ECD23D-F3D1-463D-AD51-25871F57319116C14F16-8DCE-474D-B930-6FF02BDB5CB8377C2D99-C1A9-4A02-B1EF-010E517CC07E

Als we terug zijn, eten we op het dorpsplein ons brood op en net als we klaar zijn begint het te regenen en onweren. Gauw terug dan maar. In Perarrua is het gewoon warm.
Esther en ik doen nog even boodschappen want vanavond geen eten in het Chilloutdoor café. Dus maken we zelf een eenpansgerecht (want maar 1 pan en 1 pit tot onze beschikking). Inmiddels is het behoorlijk  afgekoeld en waait het stevig. De truien gaan dan ook voor het eerst aan hier.

Morgen outdoor dag 3 en dan gaan we de canyon in.

🚗 ongeveer 90 km

🚲 21

🌤🌬22-28

1. Soraya Eckhart:
    13 juli 2021
    Wat zijn jullie toch sportief. Mooi weer zo te zien en een waanzinnig mooie omgeving.