Canon de Anisclo

13 juli 2021 - Perarrúa, Spanje

Vandaag outdoor activiteit 3 van de outdoor week. We gaan de canyon in van Anisclo. De wekker staat op tijd want op het door Chilloutdoor geregeld programma staat dat we ons om 9:00 uur moeten melden in Campo. Pas vanochtend zie ik dat de reservering is gewijzigd in Ainsa en dan om 10 uur. We kunnen het dus even rustiger aan doen. Om kwart over negen zitten we in de auto en we zijn keurig om 10 uur in Ainsa. Daar krijgen we razendsnel onze spullen en blijken we toch een uur te laat te zijn. Foutje in de planning bij Chilloutdoor. Al snel zijn we samen met een Belgische familie uit Luik onderweg. Zij bij de gids in de auto, wij met onze eigen auto er achter aan. We rijden werkelijk een prachtige route naar het begin van de canyon.
Dan lopen we eerst een stukje naar boven en dan trekken we onze spullen aan. We beginnen met een droge canyon en we gaan 4 stukken abseilen. Dat is even weer wennen maar gaat  bij iedereen goed (de een wel soepeler dan de ander😜).

Langzamerhand komen we lager en is er ook steeds meer water. We abseilen, springen van rotsen, gaan onder rotsen door etc. Het is superleuk en vooral ook supermooi in de canyon. Later zullen we hier wat stoere filmpjes plaatsen.

GOPR0199 uitsnedeGOPR0193GOPR0224GOPR0219

Na ruim vier uur klimmen en klauteren zijn we aan het eind en moeten we nog een stukje teruglopen.
Dat levert weer mooie doorkijkjes op in het national parc Ordessa! Hier moeten we zeker nog eens terugkomen. Wat is het hier werkelijk prachtig.

GOPR0230

GOPR0229
Dan in de auto terug naar Ainsa waar we ons zelf trakteren op een welverdiend IJsje. We zijn laat op de camping terug en kunnen al snel aanschuiven voor het eten.
Het was een superdag vandaag!

🚗 132

caynon ruim 4 uur