Esaraventura

11 juli 2021 - Perarrúa, Spanje

Vandaag onze eerste outdoor activiteit. We gaan raften bij Esaraventura in het plaatsje Campo. We ontbijten bij het Chill outdoorcafe en dat is echt prima verzorgd.
Dan in de auto voor een kort ritje naar Campo zo’n 16 km verderop.

Daar aangekomen krijgen we onze outfit en lopen we naar de rivier even verderop. Daar volgen allerlei instructies en mogen we daarna in de  rivier wachten totdat het water gaat stijgen. Dit afhankelijk van het openzetten van de schuiven van het stuwmeer en dat doen ze elke dag om 10 uur en dan duurt het even voordat de rivier ook stroomafwaarts ook meer water krijgt.
Als het water genoeg stroomt gaan we het water op. We zitten met zijn zessen en de guide in de boot. Het water is prima, niet echt super koud en de rivier is lekker wild. Het is heerlijk om met deze temperatuur (het is 32 graden) op het water te zijn.
Na 7 km eindigt deel 1 (het familie gedeelte), we gaan door voor deel 2 wat wat ruiger en smaller is. Nu zitten we wel met ons vieren in de  boot. Leuk, leuk, leuk.

In actie 10 In actie 5Laatste actie 5Met zijn allenIn actieIn actie 4

Er zijn foto’s en filmpjes, die zal ik later toevoegen. Dat lukt nu niet.
Terug op de camping gaan we in de Chill stand. Lekker hangen in de luie stoel met een boek. Wel nog even zwemmen in de rivier want het blijft warm.
We eten lekker op het terras van het Chilloutdoor café en blijven hangen om de EK finale te kijken. Gezellig samen met de 2 andere (Belgische) gezinnen die hier ook zijn voor een outdoor week.
Ondertussen barst er tijdens het voetbal een enorm onweersbui los met spectaculaire bliksem! Met als bijkomend voordeel dat de temperatuur fors daalt. Dat wordt lekker koel slapen straks.

2667032A-4E4C-42ED-B440-A5E628AEFB4C

Morgen gaan we een tocht maken op een mountain e-bike.

🚗 32

🛶 12