Fly like an eagle

14 juli 2021 - Barbastro, Spanje

Vandaag onze laatste outdooractiviteit van deze week. We gaan parapenten, iets waar we al vaker naar hebben gekeken maar nooit hebben gedaan.  We moeten om elf uur in Castejon de Sos zijn. En omdat we nu weten dat de werkzaamheden op de weg er naar toe, veel vertraging opleveren, gaan we op tijd weg.  De weg er naar toe is overigens heel erg mooi en gaat door een hele nauwe kloof.

We zijn op tijd bij het bureau van Tandemteam en na de nodige formaliteiten stappen we samen met de piloten in het busje dat ons omhoog brengt. De weg ernaar toe is een uitdaging op zich. We gaan naar een hoogte van 2100 meter over een smal gravel weggetje met heel veel haarspeldbochten en langs afgronden. Maar we komen boven en hoeven niet meer op deze weg naar beneden gelukkig.

De startplaats is in verband met de noordenwind net even ergens anders dan normaal en we moeten dan ook een klein eindje afdalen vanaf de weg. Daarna wordt alles klaargelegd en gaan we op weg. Esther is al eerste onderweg, daarna volgen Anouk en Jolanda en tenslotte gaat Erik. Het starten gaat eigenlijk zonder problemen en dan zijn we als vogels in de lucht. Het is super, de omgeving is prachtig, we zitten hoog boven de vallei. Onderweg worden er wat filmpjes en foto's gemaakt door de piloten (zie de video). Esther is als eerste beneden en filmt onze landing. Tof om een keer gedaan te hebben, wel jammer dat je zo snel beneden bent!

GOPR0235

3D9BEAE3-DA60-4DAE-923E-ADA20E054CB6

EFC1B186-0374-4F18-82F2-7D68B83ABD30DD53F261-7903-47B3-883E-85D549FC428BGOPR0251

Daarna worden we weer met het busje teruggebracht naar het kantoortje (wat natuurlijk nu nog maar een klein ritje is).In Castejon gaan we nog ergens lekker wat drinken en eten in de tuin van een restaurant.

F8A5F208-4E98-4918-B744-5197D5BCB46B3D6C683B-45C1-4203-877C-586E0776D346

Daarna terug naar onze tent voor even lekker niks, lekker lezen, puzzelen en een late siësta.  s'avonds eten we lekker in het Chilloutdoorcafe en daarna gebruiken we de wifi van het cafe voor het uploaden van alle foto's en video's.

Nog 2 dagen hier, morgen beginnen Esther en Anouk rustig en Erik en ik pakken waarschijnlijk onze fiets om omhoog te fietsen naar een kasteeltje waar we al de hele week op uitkijken.

🚗 60km

🌤 26