Otok Krk

25 mei 2023 - Krk, Kroatië

Door het lawaai van de straat naast onze campingplek waren we al vroeg wakker. Dan maar snel aan het ontbijt en inpakken en wegwezen. Op naar het eiland Krk. Dit keer rijden we niet langs de kust maar pakken we de snelweg. Wel tol betalen maar dan heb je ook een mooie snelweg.
De snelweg voert ons eerst richting de bergen van het Paklenica nationaal park. En die zien er indrukwekkend uit. Maar onthouden voor een evt volgende trip naar Kroatië. Via een tunnel rijden we deels door het gebergte heen en vervolgens gaat de snelweg achter de bergen richting het noord westen. Het landschap is hier duidelijk anders. Lijkt meer op Oostenrijk en het is er ook veel kouder. Bij de afslag naar Senj gaan we vervolgens door een ander nationaal park: het Velebit nationaal park. Deze bergen /rotsen zitten direct achter de kustweg die we aan het begin van onze trip in Kroatië hebben gereden. We rijden dwars door het berggebied heen en komen dan vanaf Senj weer op de kustweg. Bekend terrein maar het ziet er allemaal wel een stuk vriendelijker uit als de zon schijnt.
Tussendoor doen we nog wat boodschappen en dan rijden we via een mooie brug het eiland Krk op. Via de hoofdweg steken we het eiland over om naar  Krk premium camping resort te gaan. Bij de receptie blijkt er nog net een plekje voor het voordelige asci tarief van 23 euro  per nacht te zijn. Er zijn nog wel andere plekken maar die kosten 66 euro per nacht! Wat is het ineens druk op de laatste 2 campings. Het lijkt wel of heel Duitsland ook in het voorseizoen vakantie viert hier in Kroatië.

Gelukkig passen we op het laatste beschikbare asci plekje. En dat plekje is best ok met redelijk veel schaduw. De camping is groot, zeer groot. Met een mooi zwembad en strand met  luxe strandbedden. Niet helemaal ons ding maar voor 23 euro per nacht niet onoverkomelijk.

IMG_9354IMG_9355

We nemen een duik in het zwembad en verkennen daarna per fiets (want zo groot is het hier) de camping.

9c63cb1e-4dfd-4122-b1ca-0aa045894705554af64a-314a-4905-9743-a4ce092a9657

Daarna koken en eten we lekker buiten, want het is een heerlijke avond.

da6a530b-bb11-44c7-9b6d-2dee6c326381

Morgen gaan we het eiland op de fiets verkennen, want hier schijnen mooie fietsroutes te zijn over vrije fietspaden.

🚐 251 km

☀️25