Kattarp

4 juli 2019 - Kattarp, Zweden

Reisdag 2. Op naar Zweden. Naar Kattarp om precies te zijn. Dat ligt net boven Helsingborg.

Bremen-Kattarp

Wekker staat om 7:30. Het ontbijt was inbegrepen en behoorlijk uitgebreid. Om 8:50 zit alles weer in de auto en gaan we op pad. Eerst nog even naar de plaatselijke benzinepomp en daarna de snelweg op richting Hamburg. Drukte valt mee, wel veel wegwerkzaamheden. Dwars door de haven van Hamburg en in een lange tunnel onder de Elbe door, rijden we al snel richting Flensburg aan de Duits Deense grens. Daar zijn we rond 11:31. Er is wel controle maar wij mogen door. Na de grens de eerste koffie/wisselstop.

Helaas wordt her weer wel steeds iets minder. 14 graden en  het miezert😔. Het slechte weer houdt de hele dag aan. De rit door Denemarken gaat voorspoedig. We rijden via Odense en Kopenhagen. Dit betekent dat we via indrukwekkende bruggen de Storebult en Oresund oversteken. Voor niets gaat de zon op, dus voor beide bruggen wordt behoorlijk wat tol  geheven. Om 15:45 rijden we via de Oresondbrug Zweden binnen.

Een uurtje later zijn we bij onze B&B in Kattarp. We worden allerhartelijkst ontvangen door de eigenaresse. De kamer ziet er goed uit, de badkamer wordt gedeeld met 1 andere gast.

We maken de kip aardbeien sinaasappelsalade klaar (die thuis al was voorbereid) en eten die lekker op. Daarna heerlijk niets (reislogger bijwerken en dan een boek)!

Kattarps B&B

Morgen naar Oslo

Aantal km 670

Weer 🌨 💨 14

1. Ende:
    4 juli 2019
    Leuk dat jullie naar Zweden gaan. Ben een week bij https://www.vildmarkslodge.com/ geweest. Kijk ff op de site en wie weet komen jullie daar in de buurt. Doe Karin en John dan vooral de groeten van mij. Fijne vakantie 👋🏽💋
  2. Erik en Jolanda van Zonneveld:
    4 juli 2019
    Ha Laura, leuk dat je reageert. We zijn maar 1 nachtje in Zweden. Morgen naar Oslo en daarna trekken we 4 weken door Noorwegen.
  3. Ende:
    4 juli 2019
    Noorwegen, ook niet verkeerd. Vast ook mooie natuur. Geniet er maar lekker van😊 heel veel plezier liefs
  4. Freja:
    5 juli 2019
    Heel veel plezier; Noorwegen is een prachtig land!!
  5. Erik en Jolanda van Zonneveld:
    5 juli 2019
    Gaat lukken! Oslo is al heel erg leuk.