LF4 Etappe 1 Leiden- Utrecht

15 september 2023 - Maarssen, Nederland

Vandaag start onze mini fietsvakantie. Nog een heerlijke break voordat de echte herfst begint. Gelukkig is het qua weer nog geen herfst. Het beloofd een heerlijk zonnig weekend te worden met zomerse temperaturen.

Onze tocht start gewoon in Leiden. Om kwart voor tien zijn de fietstassen opgeladen en rijden we naar Voorschoten waar we de fietstroute die vanuit Den Haag komt oppakken. Het eerste deel is bekend. Bij de Vogelplas steken we de A4 over en via Stompwijk komen we bij de noord Aa. Bovenlangs Zoetermeer, rijden we via Benthuizen naar Boskoop. Heerlijk door het Groene hart. De fietsroute staat met eigen bordjes goed aangegeven.
In Boskoop is het tijd voor de eerste stop! Lekker koffie/thee met taart!

IMG_0321

Daarna rijden we langs alle tuinderijen naar Bodegraven. Vanaf Bodegraven volgen we de Oude Rijn naar Woerden. Het is heerlijk fietsweer, alleen de wind hebben we een beetje tegen. Maar dat mag de pret niet drukken.

IMG_0323

De fietspaden worden steeds mooier naarmate we meer richting Utrecht komen. Bij Kamerik, midden tussen de weilanden stoppen we voor onze lunch op de waterkering. Heerlijk in het zonnetje eten we onze wraps met carpaccio op.

Daarna volgt het laatste stukje naar ons hotel voor vanavond. We rijden verder over het smalle fietspad bij Kamerik. Al snel rijden we langs het prachtige kasteel de Haar. Een kasteel uit 1892 herbouwd op de resten van het oorspronkelijke kasteel uit de 13e of 14e eeuw.
Een echt kasteel met mooie kleuren en een heel groot park eromheen.

IMG_0326IMG_0327

IMG_0329

En dan is het nog maar een klein stukje naar onze slaapplaats voor vandaag. Het Carlton President hotel in het noorden van Utrecht.

We zijn er al rond drie uur. Het inchecken gaat vlot en de rest van de middag doen we helemaal niets.

IMG_0331

Om half zeven eten we lekker in het restaurant van het hotel.
Op naar dag 2, op naar Arnhem!

🚴‍♀️ 69 km

☀️ 23