Krk stad en ‘Soul’

27 mei 2023 - Krk, Kroatië

Vandaag onze laatste dag op het eiland Krk en onze laatste dag in Kroatië.
Na het ontbijt gaan we het stadje Krk wat dichtbij de camping ligt bezoeken. Als we de camping op de fiets afrijden zien we tot onze verbazing dat de hele toegangsweg tot aan de camping (zo’n 500 meter) helemaal vol staat met campers en auto’s met caravans. Vrijwel allemaal Duitsers die zich willen aanmelden bij deze camping. Logischerwijs staat er bij de receptie ook een enorme rij. En dat eind mei wat wij toch nog steeds zien als laagseizoen.

Wij rijden naar het stadje Krk en rijden voordat we door het centrum gaan wandelen ook nog even over de andere camping in Krk. Ook die is enorm groot en staat ook behoorlijk vol.

Op het centrale plein van Krk parkeren we onze fietsen en we wandelen door de smalle  straatjes van Krk. Een leuk stadje met een oude kerk, een kleine burcht en een leuke smal winkelstraatje. Naast de reguliere souveniershops, veel kleine winkeltjes met leuke creatieve souvenirs.

2198f64a-879b-418a-87bd-4e2c0047c648387b61fa-f2b1-4393-9d6a-8e2f64635269IMG_9383

We lopen kris  kras door het stadje en langs de boulevard. Leuk! We sluiten af met koffie/ thee in een kleine barretje in de smalle winkelstraat.
Daarna via de grote supermarkt net buiten Krk voor wat boodschappen terug naar de camping.

In de middag doen we het rustig aan. Lezen een boek, kijken de kwalificatie van de F1 en ik neem 2 x een korte duik in zee. Die is hier nog niet echt warm te noemen (13 graden staat op een bord van de camping). Maar het koelt wel lekker af.

Omdat dit onze laatste avond is in Kroatië trakteren we ons zelf op een afscheidsetentje. Dat doen we bij ‘Soul’ een beachrestaurant net buiten de camping. Te bereiken via een mooi pad langs de kust. Een heerlijke plek en we eten lekker.

d757a067-671a-413a-8c2e-ec8b2629a4e1IMG_9384

Onze conclusie is dat dit eiland niet ons eiland was. Hoewel we hier 3 dagen prima hebben gestaan, is de camping te groot en te druk. De fietspaden er op het eiland  waren er wel, maar die lagen niet zo mooi als we vaak in Nederland gewend zijn. Namelijk naast de doorgaande drukke weg.

We hebben besloten om via Oostenrijk terug te gaan en hebben vanaf maandag een camping gereserveerd in Ramsau am Dachstein. Morgen rijden we het eerste deel en hebben een stop gepland bij het meer van Bled in Slovenië.

🚲🥾🥾??

☀️ 23