Help de regen achtervolgt ons!

12 mei 2023 - Lozovac, Kroatië

Vannacht (hoe kan het ook anders deze vakantie) ging het weer regenen en dat deed het toen wij wakker werden nog steeds. Ontbijten doen we met de laatste restjes brood. Onderweg moeten we ook op zoek naar een supermarkt. Tijd om verder naar het zuiden te rijden. We kiezen wel voor de langzamere weg langs de kust zodat we in ieder geval nog wat van de kust zien. En die kust is ook in de regen heel erg mooi. En regenen doet het eigenlijk de hele dag. Soms zachtjes, soms stortregent het. En in de verte lonkt, als een oase steeds weer wat lichte stukken in de lucht. Maar het lijkt alsof de regen achter ons aan gaat en ons steeds weer inhaalt.

IMG_8944

IMG_8941

Af en toe staan we even stil voor het maken van een foto. Want de kust met al zijn eilanden ervoor blijft heel bijzonder.

1f881ffe-c587-4cb6-9ff0-5353c2062b59
Als we bijna het einde naderen van dit deel van de kust weg halen we in een wat groter plaatsje wat boodschappen. Waaronder brood voor de lunch. Het is af en toe echt wel zoeken naar winkels. Ze zijn er wel, maar vaak superklein en ook niet altijd open. Het is duidelijk nog geen toeristenseizoen.

Vlak voordat we een stukje snelweg opgaan vinden we nog een mooi plekje om te lunchen. Wel binnen want het regent nog steeds.

IMG_8951

IMG_8952

En dan op de snelweg is het zover. De zon gaat schijnen. De zonnebrillen gaan op. Helaas maar voor korte duur want nu rijden we een enorm donkere wolk in met onweer. Het gaat wederom hozen.

66f7a92e-4db8-486d-a188-d0437e0b968a

En dat duurt vrijwel tot het moment dat we onze camping voor de komende dagen oprijden. Camping Krka vlakbij de ingang van het Krka Nationaal park.
We worden hartelijk ontvangen en krijgen een mooi plekje toegewezen. Het is inmiddels zo goed als droog en het lijkt erop dat we nog een paar uur mogen genieten van de zon ( daar hebben we zo langzamerhand ook wel recht op).

IMG_8955IMG_895419098cf0-161a-4321-a32e-3518b85767a2

We halen de fietsen uit de camper en verkennen nog even de weg naar de ingang van het nationaal park. Dat is maar een paar km fietsen en goed te doen.
Daarna koken we buiten, maar eten vanwege de koude wind binnen. En doen we de afwas en bestellen we brood voor morgen. Morgen dus aan de wandel in Krka nationaal park. Hopelijk werkt het weer nu eens een keertje mee.

🚐 215 km

🌧️⛈️🌦️🌤️ 12-18

1. Germ en Jeichien.nl:
    12 mei 2023
    Dat was echt een beetje K weer Hier was het vandaag 20 graden Morgen gaan we een rondje Fochteloo veen en een terrasje pakken in Appelscha Groetjes uit Oosterwolde