Tour de la Clarée

6 september 2020 - Val-des-Prés, Frankrijk

Na een koude nacht en ochtend ( de zon komt pas om half tien boven de berg uit) beloofd het weer een heerlijke dag te worden. We hebben een extra fiets gehuurd en na het ontbijt gaan we op pad voor een tour door de vallée de Clarée.
Vanaf de camping rijden we het dal verder in. Het is nog een brede weg en de weg stijgt een beetje. Maar ja op de e-bike merk je dat niet eens. Ons eerste doel is de de col de l’echelle met een top op 1762 meter. De E-bike heeft er geen enkel probleem mee en we komen gemakkelijk boven. Zo is fietsen bergop leuk!

A2340041-9F98-4605-99F9-37959A12317D
Daarna in vaart weer naar beneden totdat we weer bij de hoofdweg door het dal aankomen. We slaan af richting Névache om naar het einde van het dal te rijden. Een prachtige weg om te fietsen. De weg gaat meestal geleidelijk omhoog met af en toe een paar haarspeldbochten. Check de video’s!ECE1E44D-B543-43B6-BBAD-AE46BFFB16A3 Af en toe herkennen we wat plekken. Zo’n tien jaar geleden zijn we hier ook geweest om te wandelen. We fietsen tot een hoogte van ruim 1900 meter en dan houdt de weg op. Tijd voor de lunch met een fantastisch uitzicht op het einde  van het dal van de Clarée.29032624-A704-4EAE-9A9F-11902F38DB76DF086941-2162-4D75-BF28-D18A8EC9E93E436BD826-6B80-4ACE-835D-C4CF7FE3B318

Het is druk boven. Tenminste er staan heel veel auto’s. Maar ja het is ook een prachtige plek om te wandelen.

Na de lunch dalen we weer af en hoe gek het ook klinkt dat is zwaarder dan stijgen met een E-bike. Het zijn smalle weggetjes en je moet geconcentreerd afdalen.
En dan is er ook nog een straffe tegenwind waardoor je af en toe moet bij trappen.

Op de camping gaan we lekker in het zonnetje zitten en  test  Jolanda nog even het plaatselijke zwembad. Daarna blijven we genieten in de ☀️ totdat deze rond half 6 achter de berg verdwijnt.
S'avonds proberen we nog of we kachel aan kunnen krijgen voor een beetje warmte. Helaas lukt dat slechts voor even.

0F3D8D84-444B-406B-A27E-8A7DA3DD6C91
Het is lekker donker op de camping dus staren we nog even naar de vele sterren.

Op naar weer een koude nacht in gelukkig een warm bed.

53km 🚲

🌤7-22 graden