Duingt

12 september 2020 - Duingt, Frankrijk

Vandaag een reisdag naar onze laatste bestemming van onze vakantie. Naar Duingt aan het meer van Annecy.

De dag begint met het inpakken van de auto en schoonmaken van de tent. Dat gaat snel en om half tien zitten we aan het ontbijt voor de tent, wachtend op de eerste zonnestralen die over de berg heen schijnen.

Net voor tien uur leveren we de sleutel in en gaan we op weg. We nemen vandaag de toeristische route, dus geen snelwegen. We rijden eerst naar Briancon. Stoppen daar bij een bakker voor wat lekkers onderweg. Daarna  rijden we de col de Lautaret op. We rijden langs de Col de Granon en langs Pont du Alp waar we eerder deze week waren. Op de top van de Lautaret gaan we rechtsaf de beroemde Col de Galbier op. Een prachtige weg leidt ons naar ruim 2600 meter hoogte. Mooi, mooi, mooi! We maken foto’s en drinken een bakkie.

0CCD9F22-EDD6-4020-83B0-187F70FF130DB7416879-F43A-4377-85A1-02BF8C3B739B7F35E925-7512-4FD1-A20D-E37A85299B29

Daarna begint de lange afdaling die ons langs skidorp Valloire leidt. Als we verder afdalen blijkt dat we op een andere beroemde  wielerberg rijden: col du telegrapf. Na de lange afdaling rijden we door het dal van de Maurienne richting Albertville. We halen in een dorpje nog wat boodschappen en zoeken daarna een plekje om te lunchen. Dat lukt vlak voor de top van Col de Tamié.

D4B097EA-4B83-40EA-AFAA-B8FC32C49B6B

Na de lunch is het nog een half uurtje naar Duingt. Het is hier ook weer erg mooi. Niet meer zo hoog maar wel met colletjes en veel soorten groen. En het is hier warm, 28 graden!

Om half vier zijn we in Duingt. Net iets te vroeg voor de sleuteloverdracht van ons appartement voor komende week. We lopen een beetje rond en vermaken ons met 2 bruiloften die in het gemeentehuis en in de kerk plaatsvinden.
Om vier uur krijgen we de sleutel van een mooi appartement met een gemeenschappelijke tuin direct aan het meer. Hier gaan we ons deze week wel vermaken. Zeker gezien de weersverwachting die zomerweer voorspelt.

2F52116E-8E33-4684-ADF5-E6C5F6163AF59EFDA490-C479-41CE-9A6C-68EAE01A248B

We eten laat  met kaarslicht op het balkon.

174km 🚗

☀️28