Na regen komt toch een beetje zonneschijn

11 mei 2023 - Sibinj Krmpotski, Kroatië

Als we wakker worden in Tolmin regent het nog steeds. De kloof van Tolmin slaan we dan toch maar over. Snel meer zuidwaarts, misschien schijnt daar ergens de zon.
Om half tien zijn we weer rijklaar en rijden we het dal van de Soca verder uit. Het eerste stuk is over een kleine weg en dan krijgen we een stuk nieuwe snelweg. Dat rijd even lekker door. De weg naar de grens met Kroatië is ineens weer een binnendoor weg waar we ook nog een omleiding missen en ineens niet meer verder kunnen. Een Sloveen is zo vriendelijk om voor ons uit te rijden en via een paar kleine straatjes komen we weer op de juiste weg.
Tijd voor een korte stop voor diesel en koffie en thee. Ik rijd vervolgens verder naar de grens. De weg er naar toe is klein voor een doorgaande weg. De grenspost is behoorlijk groot maar heel stil en verlaten. Lang leve de EU.

d36f62a9-42aa-43cc-86ba-181486911a54

Na de grens komen we vrij snel op de snelweg waar we een beetje tol moeten betalen. Daarna rijden we door Rijeka en zien we voor het eerst de Kroatische kust. En die is mooi. Met voor de kust de eerste eilanden die zo kenmerkend zijn voor deze kust.

08751ac3-f02d-4aee-b723-2e7302561d9a

En dan is het nog maar een klein stukje naar onze eindbestemming van vandaag Kamp Kozica vlak voor het plaatsje Senj.
De camping is groot en leeg en we mogen zelf een plek uitzoeken. Het lijkt of de camping net een grote renovatie heeft ondergaan. Overal ligt vers rood zand. We gaan helemaal onderaan de camping staan (op het gras) en hebben weer een fantastisch uitzicht.

IMG_8925

Verder kan je niet zoveel vanaf deze camping want de enige weg is de drukke doorgaande weg. Geen goed idee om te gaan fietsen of wandelen. We besluiten dat we dan ook maar 1 nachtje hier zullen blijven.
In de loop van de middag wordt het vrijwel droog en rond zes uur gaat zowaar de zon nog even schijnen. Het uitzicht wordt er gelijk nog mooier van.
We maken nog een kort rondje op de camping en genieten dan van de zon.

IMG_8931IMG_89298e9587e8-f592-40bc-a726-be3598260127

We koken lekker buiten en eten terwijl de zon ondergaat. Je kan een dag slechter afsluiten.

44736a68-758c-4850-9a85-eb0507e7324e

Daarna ruimen we alles zoveel mogelijk zodat we morgen snel weer verder kunnen.

De weersverwachting voor dit deel van Kroatië voor morgen en zaterdag is best aardig dus we gaan morgen naar het Krka nationaal park.

🚐 220 km

🌧️🌦️ 12-18

1. Germ en Jeichien.nl:
    11 mei 2023
    Vhopelijk hebben jullie morgen veel zonneschijn