Canyoning

1 juli 2022 - Puyarruego, Spanje

Vandaag tijd voor het stoere deel van onze vakantie: canyoning!  Dus lekker klimmen en klauteren door een canyon.
We staan op tijd op en om negen uur zitten we in de auto naar Ainsa. We zijn prima op tijd. In Ainsa krijgen we onze spullen en stappen we samen met 2 Ieren en een Mexicaan in het busje van de gids.

We rijden een bekende weg, die richting Torla. Bij Broto slaan we van de weg af en even later gaan we aan de wandel voor een kwartiertje. Dan gaan de pakken aan en beginnen we met abseilen in de canyon. Het is een lang stuk maar eigenlijk gaat de eerste keer gelijk supergoed. Er volgt nog gelijk een kleiner abseil stuk en daarna lopen we door het water. Er komt een kleine slide (glijbaan) als voorbereiding op een hele mooie steile slide. . Het enige wat er echt mist zijn sprongen van grote hoogte. Als laatste moeten we abseilen langs en door een waterval. De canyon was overigens prachtig. Het blijft bijzonder hoe water rotsen kan vormen. De tocht was weer mooi, misschien een beetje aan de korte kant.

GOPR0614GOPR0600GOPR0610

We gaan weer met het busje terug naar Ainsa. Daar doen we nog wat boodschappen bij de supermarkt. En dan terug naar de camping om lekker te chillen . Het is best warm en we zoeken dan ook de schaduw op.

Erik en Esther maken nog een ritje naar Ainsa voor informatie over onze activiteit van morgen. En gaan gelijk nog even langs de sportwinkel. Er worden oa tafeltennis batjes gekocht en die worden as we speak ingewijd.

Het was een heerlijke dag. De actiefoto’s volgen later.

☀️ 30

1. Jeanet Slotegraaf:
    1 juli 2022
    Prachtig jullie verhalen !!
  2. Germ en Jeichien.nl:
    1 juli 2022
    Was het abseilen niet eng . Wij hadden een vlotte terugreis Geen brug open en geen file Groetjes aan de famkes
  3. Marike Hagedoorn:
    2 juli 2022
    Jullie hebben een heerlijke vakantie. Heel leuk om mee te lezen!