Camping Valle Añisclo

29 juni 2022 - Puyarruego, Spanje

Het weer in de bergen is weer opgeklaard dus kunnen we weer terug. Alles is rood van het stof dus naast inpakken moeten we ook het één en ander schoonmaken. Maar om half elf zijn we onderweg. Eerste stop bij de Lidl in Barbaristo. Voor verse groente en vers brood. Veel grote supermarkten daar. Daarna via de bekende weg langs de meren naar Ainsa. Dan ineens bedenk ik me dat we zonder te betalen weg zijn gereden van de camping. Dat is natuurlijk niet ok! We besluiten dat Esther en ik met de auto terugrijden naar Alquézar. Dit telefonisch regelen gaat niet werken. Dus wij 40 minuten terug. Erik en Anouk rijden verder met de camper naar Camping Valle Añisclo.

In Alquézar hadden ze ons nog niet gemist. We betalen de rekening voor 3 nachten en rijden via een andere route richting Ainsa. We rijden dwars door de Sierra de Guera op een smalle bergweg. Zeker niet geschikt voor campers maar met de auto goed te doen. De weg is prachtig, passeert een aantal passen van zo’n 900 meter hoog en slingert door dit natuurgebied. Ondertussen hebben we steeds een fantastisch uitzicht op de hoge bergen. Elk nadeel heeft zijn voordeel.

455974E7-4D45-4239-BDAB-45BA9EEA75ACEven voor twee uur zijn wij dan ook op camping ⛺️ en die is leuk. Aan het begin van de Añisclo kloof, vlak naast een rivier en er is gras!
De camper staat al op een plek met lekker veel schaduw en al gauw staan de tentjes van Esther en Anouk er ook. Heerlijke camping met heel netjes en schoon sanitair. Deze camping kan wedijveren met de camping in Torla. 48AC7956-D227-4DEA-80C0-A69BFB09887C9618D503-C9CA-42D6-B3D0-894EB51891DA
Het is warm dus tijd om even bij de rivier te gaan kijken. Die stroom pal naast de camping en is een heerlijk natuurzwembad. Wel een beetje fris, maar als je eenmaal door bent wel heel lekker.

383116A9-4AE1-4B3F-8D15-A63608B602C3
We eten zowaar een beetje op tijd want er wordt onweer voorspeld. Dat komt ook maar veel later en stelt uiteindelijk niet zo heel veel voor (gelukkig).

🚐 90 km

🚗 69 km (via bergweg) +40 minuten extra

☀️⛈ 28

1. Germ en Jeichien.nl:
    30 juni 2022
    Zonder betalen van de camping kan natuurlijk Voor het zelfde geld zat je in de bajes na een wilde achtervolging Groetjes en slaap lekker
  2. WW de vries:
    30 juni 2022