Camping Alquézar

26 juni 2022 - Alquézar, Spanje

Vandaan weer een reisdagje. De voorspellingen in de bergen zijn slecht voor vandaag en morgen. Dus gaan we naar Alquézar. Net de Pyreneeën uit.
We starten rustig op. Het is nog droog in Torla, wel een beetje fris. We zwaaien eerst Joost en Nelly uit. De rijden alvast een stukje terug naar Frankrijk. Daarna ontbijten we en pakken we alles weer in. Ook Esther en Anouk pakken het tentje weer in. Rond half 11 rijden we het steile weggetje naar Torla weer op. En op dat moment begint het te regenen. Uitstekende timing!
We doen het rustig aan, gooien vlak voor Ainsa de dieseltank weer vol. We rijden dezelfde weg terug richting Alquézar. Onderweg stoppen we weer even op het uitzichtspunt bij de stuwmeren.

DFACDE62-A850-43E2-BAFC-D571165F5B04

Daarna is het nog maar een klein stukje naar camping Alquézar. En daar schijnt de zon. Er is nog meer dan voldoende plek. Dus al gauw kunnen we ons kamp weer bouwen. Er is één probleem. De grond is keihard! Dus die haringen er in slaan voor de tentjes van Esther en Anouk is wel een uitdaging.

48328F2F-7C0B-47F6-92D9-EAADF7785B57
Maar natuurlijk lukt het wel. En de rest van de middag is voor een duik in het zwembad en verder niet zoveel. Ik maak nog een rondje camping en maak wat foto’s van het uitzicht.

40DF022E-CB1C-49CB-822B-E047D0EFF3D70F0DB4F1-2B8C-4630-B9A1-389A646FAC7B

Het landschap is echt heel anders hier. Veel droger en met rood, stenig zand op de grond.

Anouk en ik maken het eten (tomatensoep en Caesarsalade) en we eten op Spaanse tijden (laat dus).

8F85E639-1AC5-44CD-A6E1-4CCE6B632AA4

Er is nog net tijd voor de afwas, want we krijgen toch een onweersbui op ons dak. Maar echt veel stelt dat op dit moment nog niet voor. Maar het is nog heel donker om ons heen. Dus of het hier bij blijft….

Morgen gaan we Alquézar verkennen inclusief  de pasarelas del Vero.

🚐🚗 128 km

🌤⛈ 14-28

1. Germ en Jeichien.nl:
    26 juni 2022
    Groetjes van ons en nog veel plezier met jullie famkes