Laatste dag in het paradijs

23 mei 2023 - Jelsa, Kroatië

Gisteren besloten we nog een extra dag op deze mooie plek te blijven. We metsten immers echt nog even bijkomen van de zware maar mooie fietstocht van gisteren.
We doen het dan ook rustig aan. Het is wederom heerlijk weer en natuurlijk ontbijten we buiten in het ochtendzonnetje.
We lummelen verder lekker aan. Vullen het water van de camper bij. Legen het toilet, tappen we het grijze water af en doen een kleine poetsbeurt in de camper.

Daarna gaan we toch een klein rondje fietsen. Dit keer zonder batterij stress en dat is wel lekker. We gaan een stukje oostwaarts en volgen de kustlijn. Dat levert weer mooie foto’s op, al komen we uiteindelijk uit bij de vuilstortplaats van het dorp, waar ook nog het gewone huisvuil wordt gedumpt. Voor ons eigenlijk niet meer voor te stellen.

IMG_9302d1eb2861-0af7-4a02-9a86-7dec0bb3689a 2921b44f-ecfc-4f7e-9cfd-b940763a31faIMG_9303

Uiteindelijk komen we hoog boven Jelsa uit op de doorgaande weg en volgt een heerlijk lange afdaling naar het dorp.

297c103c-e33e-4a54-9fae-01f1e9b873d1

Daar doen we boodschappen bij de Tommy en dan gauw terug naar de camping voor een heerlijke lunch.
Na de lunch is het tijd voor een duik in de zee en zolang je dicht aan de oppervlakte blijft is het water ook best ok qua temperatuur.

Ik maak voor het avondeten een bietensalade met feta klaar en die eten we met brood met kruidenboter heerlijk op bij strandbedjes aan het water. Diner met een view dus!

Tot slot van deze mooie dag laat Erik de Drone op en schiet hij een paar mooie plaatjes van deze fantastische plek.

c802a02e-29ff-495b-b204-75b215191759IMG_9310dca195bd-c04b-4b2d-9435-cbdc1e74ee5c

Morgen gaan we verder. Eerst 2 dagen naar Zadar en daarna waarschijnlijk door naar Krk. Nog een Kroatisch eiland, want dat bevalt tot nu toe erg goed.
Helaas is het in de Alpen nog steeds te onbestendig om daar onze vakantie af te sluiten .

🚲 20 km

☀️25