Highline 179

7 mei 2023 - Wald im Pinzgau, Oostenrijk

We zijn vroeg wakker op ons rustige plekje aan het meertje. De mist hangt nog over het water, maar het is lekker genoeg om buiten te ontbijten.

e5f785bc-2c3f-4b03-a330-8e8e617dff6f

Klokslag negen uur rijden we van de camping af. Op naar Reutte in Oostenrijk waar we een tussenstop hebben gepland bij de high line 179. Een hangbrug van 406 meterbreed, gespannen op 114 meter hoogte tussen de ruïnes van kasteel Ehrenberg aan de ene kant en Fort Claudia aan de andere kant. Hoog over de B179 die naar de Fernpas gaat.

Iets voor 11 uur zijn we er en trekken we de wandelschoenen aan. Bij de kassa kopen we de toegangskaartjes voor de brug en dan lopen we in een kort, maar stevige klimmetje naar boven. Vlak voor het kasteel Ehrenberg is de toegang tot de brug. En dat is leuk. Een beetje wiebelig en met hoogtevrees heb je denk ik wel een dingetje.

IMG_8831e09d6644-74da-40f9-bad3-7057844742de78b68cbf-e296-4aa7-963a-c386cb318d22

We wandelen heen en weer over de brug en maken de nodige foto’s. Leuk bedacht!
Na een goed uur zijn we weer bij de camper en na een kop koffie/thee rijden we verder.

Eerst over Fernpas, druk maar altijd leuk. Dan een stukje over Inntal autobahn totdat we rechtsaf slaan het Zillertal in. Na Zell am Ziller rijden we richting Gerlos en dat is een heerlijk bergweg met de nodige haarspeldbochten. Wat is het weer mooi in de bergen.

Bij Koningsleiten missen we de afslag en staan we ineens voor het tolpoortje van de Gerlos alpenstrasse. Waren we niet van plan, maar levert uiteindelijk wel de verrassing van de dag op. Het eerste uitzichtpunt blijkt uit te kijken op de Krimml wasserfalle. Één van de grootste watervallen van Europa die in drie delen 340 meter naar beneden stort. De waterval Is niet heel dichtbij maar zelfs vanaf deze afstand zien we dat er heel veel water naar beneden stort (iets met voorjaar geloof ik).

03a0eb71-0af1-4da7-8b7a-f7631ce7f023

Daarna rijden we weer naar beneden en komen we nog langs het onderste stuk van de waterval. Mooi hoor.
Tijd om te stoppen voor vandaag. In Wald in Pinzgau rijden we camping Viktoria op. Een mini camping waar voor ons nog wel een plaatsje is.

IMG_8843

IMG_8844

Het is nog steeds heerlijk weer en we koken en eten lekker buiten. Dit keer (ook traditie getrouw) pasta met rode saus. Na de afwas is het tijd om naar binnen te gaan en gaan we met de goede WiFi kijken naar de Grand Prix van Miami.

Morgen richting Karinthië en dan maar kijken of we ons oorspronkelijke plan kunnen vasthouden. Want de weersvoorspellingen voor het binnenland van Kroatië en Bosnië zijn niet echt best.

🚐 320 km

🥾🥾 4km

🌤️ 18-23

1. Emilio:
    8 mei 2023
    Je kunt altijd nog naar Zuid Italië 😄
  2. Erik en Jolanda van Zonneveld:
    9 mei 2023
    Daar hebben we het al over gehad. Als we oversteken komen we wel even bij jullie buurten.