Camping Grebisce

19 mei 2023 - Jelsa, Kroatië

Vandaag weer een reisdag. We gaan weer terug naar een eiland. Hvar dit keer, het eiland waar we vanuit camping Aloa op Brac op uitkeken.
De veerboot gaat om had 12 en we willen er om half 11 zijn, zodat we op zeker mee kunnen.

On 8 uur rijden we dan ook camping Kate af. We maken nog een korte tussenstop bij de bakker en besluiten om het ontbijt te doen bij de haven van de veerboot.
We rijden de bekende weg terug naar Dvrenik. Uit de drukte van Dubrovnik, over het schiereiland Peljesac waar ze een compleet nieuwe weg met 3 grote tunnels en 2 grote bruggen hebben aangelegd en door  de delta van de Neretva met al haar fruit en olijvenbomen. Om kwart over 10 zijn we bij haven van de veerboot. We kopen een kaartje en zetten de camper in de rij voor de boot.We pakken een mandje vol ontbijtspullen en gaan lekker op het kleine strandje ontbijten. Het is werkelijk fantastisch weer.

IMG_9214a2523ada-996a-44ce-8821-5f9bf708e4ac0115f38c-0649-4976-8d60-4f9183f5ca65

Al snel zien we de veerboot aankomen. Het is een behoorlijk grote en iedereen past er op. Het is maar een kleine overtocht en om 12 uur rijden we het eiland Hvar op. Nu volgt de lange rit naar de andere kant van het eiland. Over een smalle weg. Gelukkig is er niet veel verkeer en komen we heelhuids aan op camping Grebisce in Jelsa.

Na wat onduidelijkheid waar we moeten zijn, worden we hartelijk ontvangen en mogen een plek kiezen. We kiezen voor nummer 7. Lekker groot, met bomen voor de hangmat en (dan nog wel) een fantastisch uitzicht.
Wat een mooie camping is dit!

3ffd6791-a3ef-4d77-a9b8-9463594c5e612b9972ac-e73f-4bf3-96a6-9951c2027e19

We installeren ons, doen een klein rondje camping en melden ons definitief  aan bij de receptie. En dan is het genieten van de zon en van het uitzicht.

Aan het eind van de middag maken we nog een klein verkenningstochtje naar Jelsa. Een leuk dorpje met een haventje met daarna allerlei restaurantjes. Hier gaan we ons wel vermaken de komende dagen.
Als we terugkomen is helaas ons vrije uitzicht weg want ook het laatste plekje is op het beneden gedeelte van de camping is bezet. Maar ja er zijn nog voldoende plekken om wel van het uitzicht te genieten.

0e7b98b4-33c6-4e50-b451-1efd5c95f39d

We eten en koken buiten en zelfs nu zitten we nog buiten. En dat is voor het eerst deze vakantie. Morgen maar eens kijken hoe koud de zee is.

🚐 192 km

🚲 10 km

☀️ 22

1. Germ en Jeichien.nl:
    19 mei 2023
    En voor morgen allebei lekker ZWEMMEN
  2. Erik en Jolanda van Zonneveld:
    19 mei 2023
    Nou ik ga het zeker proberen!