Wachten op de zon

7 mei 2024 - Porlezza, Italië

Vandaag een tussendag. De voorspellingen zijn slecht. De hele dag wordt regen verwacht. Gelukkig is de buienradar niet altijd betrouwbaar en regent het niet de hele dag. We doen het rustig aan, vannacht heeft het behoorlijk geregend en als we wakker zijn regent het nog. We slapen uit, ontbijten lekker in de camper met de kachel aan. We krijgen nog wel een fly by van een paar zwanen (zie video). Rond een uur of twaalf wordt de regen minder en gaan we toch op pad op de fiets. Even een rondje Porlezza. We rijden een stukje omhoog bij het dorp en een stukje op de oude weg langs het meer.

7a85c440-b287-4025-b2da-fe87a7fd074aIMG_2062IMG_2066IMG_2061Inmiddels is het zo goed als droog, alleen is er een stevige bries opgestoken vanaf het meer die pal op de camper staat. We draaien voor de zekerheid de luifel maar even in.

Verder rommelen we lekker aan deze middag. Wat camper klusjes, lekker lezen en een spelletje. Het staat  2-1 voor Erik in de Qwixx competitie.

IMG_2063

We sluiten de dag af bij 1 van de vele restaurants vlakbij de camping. We eten lekker bij Antico Crotto recht tegenover de camping. We toosten op Esther, die vandaag een succesvol sollicitatiegesprek heeft gehad en binnenkort aan haar eerste echt baan gaat beginnen. Heel tof!

2e9be41c-3f12-4c87-803c-5b07e873650d

De wind is inmiddels weer gaan liggen en we duimen voor een dag met zon morgen. Er staat een fietstocht in de planning naar het Comomeer.

6008d4e0-fcc4-44b0-9b97-179c75e6365a

🚴 10 km

🌧️☁️ 10

1. Germ en Jeichien.nl:
    7 mei 2024
    Nu nog wat warmer en veel zon Groetjes van ons
  2. Erik en Jolanda van Zonneveld:
    7 mei 2024