Naar Valle d’aosta

29 augustus 2020 - Etroubles, Italië

Vandaag een reisdag naar Etroubles in het Aostadal. De wekker staat om half 8. We pakken alles weer in de auto en maken onze kabouterhuisje schoon. Om kwart over 9 zitten we bij Joost en Nelly aan de koffie. Om kwart voor 10 geven we de sleutel af bij Bob. Ook kopen we nog 2 flessen wijn uit de streek.

Om 10 uur rijden we weg uit het Nahetal. Het is nog lekker weer, maar de voorspellingen voor Italië zijn niet echt goed. De rit gaat op 1 stukje file bij een Baustelle voorspoedig. Even na twee uur rijden we Zwitserland binnen. Via het meer van Geneve rijden we richting de Grand St Bernard. We nemen vandaag de tunnel want boven op 1900 meter is er al geen zicht door laaghangende wolken. Het is droog maar wel behoorlijk fris.

8462D93D-BD80-4F08-88FF-E7AD34469411

Na de tunnel is het nog maar een klein stukje naar camping Tunnel. Het inchecken gaat vlot en we een leuk hutje voor de komende week. Wel luxe met eigen douche en toilet en een kacheltje.

3D6B6A64-4C6A-493A-A6AC-6B0097F5A71B
We laden de auto uit en maken pasta met groene saus voor het avondeten.

De campingbaas beloofd dat het morgen beter weer is en dat het maandag weer warm is. We zullen zien wat morgen ons brengt.

615 km 🚗

☁️🌧 22-14