Font Romeu

26 juni 2021 - Font-Romeu-Odeillo-Via, Frankrijk

Vandaag de eerste dag in Font Romeu. We doen het rustig aan. Na een goede nacht (het was niet eens heel koud), haal ik rond half negen het bestelde brood bij de receptie. We ontbijten buiten in het zonnetje. Het is nog niet superwarm maar met een extra laagje prima te doen.
Na het ontbijt maken we de fietsen klaar voor een verkenningsrondje rondom Font Romeu.

8ADD8ED8-4DE0-4106-828E-B9EC2A7C4EBD

E378FFB0-D172-43A8-B093-23B7599E8237
We rijden eerst het dorp in. Daar is het superdruk vanwege een groot hardloopevenement dit weekend. Een zgn trailrun, hardlopend een rondje in de  bergen. Vandaag 7 en 15 km, morgen 25, 42 en 70 km. Ook de camping staat vol met trailrunners.

Wij doen maar even niet mee vandaag (en morgen zeker niet, wat een afstanden en dat bergop). We fietsen door het dorp. Een traditioneel gezellig wintersportdorp met veel restaurants en sportwinkels. Als we door het dorp rijden wacht er een stevige  afdaling op ons en dat lijkt ons zonder fietshelm geen goed idee. Dus terug naar de tent om ze te halen.

We besluiten om de andere kant op te gaan en gaan naar het centrum van het skigebied Pyreneeën 2000. Mooie goede en rustige weg naar boven. Erik heeft er een leuke time laps video van gemaakt met de gopro (zie onder video’s)

Daar aangekomen kunnen we nog een weg verder omhoog nemen om bij de bovenkant van een skilift uit te komen. Daar houdt de weg op een genieten we van het mooie uitzicht.

02EA552B-9DA4-4666-8988-6EC8F13EF744

BF2F59E9-1CC6-4532-9ED3-3E4FB5E57CCF

We doen het rustig aan vandaag. Dus gaan we weer terug naar het dorp om boodschappen te halen. Ook dit kan prima op de fiets.
Rond 1 uur zijn we weer bij de tent en de rest van de middag zitten we lekker met een boek in de zon. En na de pasta met tonijn, rucola en tomaatjes staat nu het hout kacheltje lekker aan terwijl ik dit verhaaltje schrijf.
Morgen een serieuze fietstocht en ook de wandelschoenen gaan nog aan deze week.

🚲 18 km

🌤22