Onze eerste campervakantie

10 juni 2022 - Eaux-Puiseaux, Frankrijk

Vorig jaar september hadden we al besloten dat we voor deze vakantie een camper wilden huren. Gewoon om te kijken of een campervakantie wat voor ons zou zijn.

Dus hebben we al in september een prachtige grote camper gehuurd. Want je moet proberen wat je evt. ooit zou willen kopen.
En gisteren was het zover en mochten we om kwart over 1 onze camper halen in de Zilk. Met veel nieuwe informatie waren we om half 4 weer thuis en kon het grote inpakken beginnen. Omdat we de fietsen graag binnen wilden hebben staan (in de garage van de camper) moest er nog het een en andere geklust worden. Uiteraard zonder in de camper te schroeven en zo. Beetje veel werk, maar wel bijzonder goed gelukt. Tot laat in de avond bezig geweest met het inrichten van de camper. Gelukkig is er heel veel ruimte en kon alles mee wat we mee wilden nemen.

B0570842-729D-4F6D-BC0F-0FB52328FD48

Erg moe gaan we laat naar bed. Dus laten we het vroeg vertrekken maar gaan. De wekker gaat om de normale tijd om 7 uur. Dan de grote koelkast van de camper vullen en de allerlaatste andere dingen krijgen ook een plek.
Om tien voor negen rijden we uitgezwaaid door Mark de straat uit.

D4598E7E-2284-4559-907F-CB85EFE4613B

FBFE1B7F-6DB7-4653-97AD-4E8B8E4AD5E8
Erik start achter het stuur. We rijden via Voorschoten binnendoor naar de A4 want de Churchilllaan staat zoals gewoonlijk weer vast. Eenmaal op de A4 gaat het voorspoedig en we tuffen in drie uur tot voorbij Brussel. Antwerpen en Brussel zijn zoals altijd druk en af en toe staan we even stil. Na Brussel ruilen we en ga ik rijden. Best wel een beetje spannend, want dit is best wel een grote camper,  maar uiteindelijk rijdt het allemaal heel makkelijk. We gaan via Charleroi via een N-weg naar Frankrijk.  Het eerste deel is een hotseknots weg zoals ze dat alleen maar in België kennen. Maar vlak voor de Belgische grens verandert dat in een nieuwe vierbaansweg die we helemaal tot aan Reims door kunnen rijden.
Bij Reims wisselen we bij een groot winkelcentrum weer van chauffeur en we besluiten om voorbij de Troyes naar dezelfde camping te gaan waar Joost en Nelly gisteren hebben overnacht. Een kleine camping bij het plaatsje Eaux-Puiseaux: camping de la ferme les haut frenes.
Daar komen we, na het laatste stukje door niemandsland te hebben gereden rond vijf uur aan. Leuke kleine camping. We mogen zelf een plek uitzoeken en we kiezen toevallig dezelfde plek als Joost en Nelly gisteren.

68954E83-C2EE-4D73-81D8-6C13F9B55412
Binnen tien minuten staan de stoelen buiten en gaat de rosé open. Na de borrel maken we de kip aardbeien salade en de gebakken aardappeltjes klaar en eten heerlijk deze eerste vakantie dag.

Na het eten zetten we toch nog de camper op de blokken want we stonden toch ietsjes scheef. En dan na de afwas is het  tijd voor lekker niets in de luie stoel. Het weer is namelijk heerlijk.

🚐 574 km

☁️🌥🌤 20-26 graden

1. Germ en Jeichien.nl:
    10 juni 2022
    Dat gaat heel voorspoedig Geniet ervan
  2. Marike Hagedoorn:
    11 juni 2022
    Veel plezier; wij genieten mee. Erg leuk om jullie vakantie, door de reisverslagen te kunnen volgen.
  3. Erik en Jolanda van Zonneveld:
    Leuk!
  4. Miriam Vermeulen:
    11 juni 2022
    Veel plezier! Ik ben nu 2x met een camper op vakantie geweest en....I love it!! Zijn een van de beste vakanties, waar ik een enorm vrijheidsgevoel mocht ervaren. En nooit met koffers zeulen, altijd je spulletjes in de buurt. Heerlijk! Enige minpuntje: zo'n camper zuipt wel veel benzine. Ben heel benieuwd hoe jullie het reizen met een camper vinden. Maak er samen een top tijd van!
  5. Erik en Jolanda van Zonneveld:
    11 juni 2022
    Dank je wel. We zijn de camper nog volop aan het ontdekken . Maar de eerste 2 dagen zijn al heel goed bevallen.
  6. Emilio:
    11 juni 2022
    Veel plezier! Ben benieuwd naar jullie verhalen.
  7. W de vries:
    15 juni 2022
    Heel mooi geniet er van 🤗
  8. Erik en Jolanda van Zonneveld:
    18 juni 2022