Hoeve Lichtenberg

22 maart 2024 - Maastricht, Nederland

Voor het derde jaar op rij gaan we met mijn oude volleybalteam uit Hengelo een weekend op stap. Dit jaar, net als 2 jaar geleden naar het mooie Limburg.

Dit keer gaan we met de trein en de fiets. Om half tien vertrekken we vanaf de Vink. Eerst naar Amsterdam CS daarna rechtstreeks door naar Maastricht. Heerlijk relaxed reizen zo. Om 13:00 uur zijn we weer in het mooiste stukje van Nederland.

IMG_1853

Via de binnenstad voor een broodje en een bos bloemen op de markt fietsen we eerst naar Geert Jan en Francis voor een kort bezoekje. Het wordt een gezellig uurtje met de eerste vlaai van het weekend.

IMG_1855

326b2540-792e-47f8-9d82-a4f79009a8de
Iets voor drie uur  stappen we weer op de fiets naar Hoeve Lichtenberg. Het is niet zover en bij het kasteeltje van Andre Rieu pakken we de weg naar boven. Een mooi steil weggetje volgt en brengt ons bovenaan de groeve bij de Pietersberg.
De hoeve ligt prachtig. We lopen wat rond, beklimmen de oude toren en hebben een prachtig uitzicht over Maastricht en de Maas.

IMG_1861

IMG_1856

We krijgen nog gezelschap van een boswachter die vertelt dat er in de oude fabriek van de Ensi een brand woedt. Gelukkig merken we er niet veel van.

Dan is de rest er ook. Leuk om iedereen weer te zien. De kamers in de hoeve zijn mooi en na loting verdeeld. Hans en Marieke krijgen de titel van kasteelheer en kasteelvrouw en krijgen de torenkamer.

Dan is het tijd voor gezelligheid. We kletsen heerlijk bij met een lekker wijntje en om zeven uur komen de gourmetstellen op tafel en eten we heerlijk.

0af76e84-5b3b-4f74-96e2-0105bf36b854

De avond wordt afgesloten met de indeling van de teams voor de game van morgen!
Morgen gaan we Maastricht op een bijzondere manier verkennen.

1. Germ en Jeichien:
    22 maart 2024