Op naar Chatelus les Marcheix
24 mei 2025 - Châtelus-le-Marcheix, Frankrijk
Een paar weken later dan de afgelopen jaren is het weer tijd voor vier hele weken vakantie. Gisteren allebei met een gerust hart ons werk afgerond en heel relaxed ingepakt.
Ja, dit keer is de auto ons vervoermiddel in plaats van de camper. Onze eindbestemming is Malaga en deze vakantie zal ook in het teken staan van famillebezoek. Maar daarover later meer.
De wekker staat om 6:30 en we pakken de laatste dingen in en zetten de fietsen achterop de auto. Half acht rijden we de straat uit.

Ik kruip achter het stuur. Het eerste stuk is lekker rustig. Antwerpen is zoals eigenlijk altijd druk en rijden we een tijdje langzaam. Na Antwerpen rijdt het weer lekker door. Bij Kortrijk wisselen we en rijdt Erik het Franse land in. We tuffen lekker naar Parijs. Parijs is wat druk en we nemen een alternatieve route over de D7. Een leuke route langs de Seine met wellicht een blik op de Eiffeltoren. Dat lukt slechts heel kort en ook niet echt goed. Maar leuke route! Of het echt sneller was….
Even voorbij Parijs maken we een wat langere stop. Eten een broodje en kopen een nieuwe dimlamp voor de auto. Want die ging bij de tweede tunnel in Nederland kapot.
Ik kruip weer achter het stuur voor mijn laatste etappe door een rustig en groen Frankrijk. Als we nog 150 km moeten, stoppen we nog 1 keer om te tanken en te wisselen. Mooie naam voor een beetje gedateerd tankstation ‘Champs d’Amor.
Dan het laatste stukje naar Chatelus le Marcheix.
. De woonplaats van Neef en Nevin Gijs en Janneke. We worden hartelijk ontvangen met heerlijke rose en lekkere borrelhappen.
Tijd om lekker bij te kletsen. We hebben ze tenslotte al lang niet meer gezien.
Na de borrel een rondleiding in en rond het huis. Het is hier werkelijk schitterend. Een prachtig huis wat een fantastisch uitzicht heeft over de bergen/heuvels. En om het huis heen veel grond. Een bovenweide, beneden weide, moestuin en een boomgaard.
En verder een gite in wording en een gastenkamer waar we mogen slapen.
We eten buiten een lekkere pasta met zalm en sla uit eigen tuin. En we sluiten de avond af bij een lekker vuurtje met koffie en thee.
De vakantie is begonnen!
🚘 863 km
🌤️ 12-22









