Pech onderweg!

14 juni 2022 - Ribes de Freser, Spanje

Vandaag hadden we het leuke plan om de omgeving te verkennen met de fiets. Rond half 11 gaan we dan ook vrolijk onderweg naar Queralbs, een dorpje hoger in het dal.
We zijn net aan het klimmen als mijn ketting er afloopt en volledig verstrikt raakt in het wiel. Met moeite krijgt Erik het voor elkaar om de fiets weer rijdbaar te krijgen, zodat we terug kunnen naar de camping om de fiets te repareren. Zonder te kunnen trappen dalen we voorzichtig weer af, het stuk vanaf het dorp naar de camping trekt Erik mij en het laatste stuk omhoog naar de camping moet ik lopen.

4AF36422-73D3-4304-A9CF-D77F995229BA
Op de camping gaat Erik als een volleerd fietsenmaker aan de slag. De fietsendrager dient als ophangpunt voor de fiets. In de brandende zon lukt het Erik de ketting weer op de goede plek te krijgen en ook de versnellingen gaan weer goed. Dan is het tijd voor de lunch en daarna kunnen we weer op pad. Helaas zien we inmiddels in het dal van Queralbs een donkere onweerslucht hangen. Dan alleen maar even op de fiets naar Ribes de Freser om te testen of alles weer goed is met de fiets. Het is een leuk dorpje maar alles is dicht (want siësta).

327BCBD4-07A8-4C64-ADD1-F5068BC2B09F

1F52E9BA-9B55-4FAE-8962-46278BCD24C2

Dan nog even door naar de supermarkt voor wat extra water. Het water in de kraan bevat chloor en dat is niet lekker om te drinken. Daar scoren we ook de eerste speciaal biertjes voor Mark.

3107A123-5AA0-423C-AA8B-1DFBD07434AF45407D11-822E-4DBE-8EFE-B11B0A68AE1A

Dan rap weer terug naar de camping want de lucht is nu wel heel dreigend. We zijn net op tijd terug en duiken camper in. Het onweert een poosje en het regent behoorlijk. Na drie kwartier is het weer droog en komt de zon weer voorzichtig (even) tevoorschijn.
We trekken nog even onze wandelschoenen aan om via het  steile paadje van de camping  naar het station van de ‘Cremallera de Nuria’ (bergtrein) te lopen. Even checken hoe lang we daar over doen. Het is niet zo heel ver, een kleine tien minuten. We kijken even rond op het stationnetje. Zodat we weten waar we morgenochtend moeten zijn.

991107F6-108F-4124-B744-8D236BF07F2D

A5730DB4-E657-473B-AE66-54E760E4419D

Terug bij de camper komt de volgende dreigende lucht op ons af. We besluiten snel te koken (want het bakken doen we liever buiten). Het dreigt, waait af en toe hard en er vallen een paar spetters. Maar meer ook niet.

Al met al niet helemaal de dag waar we op gehoopt hadden. Maar ja dat is niet anders. Op naar morgen. Dan gaan we met de trein naar Nuria, op 2000 meter hoog in de bergen!

⛈☀️🌥 20-29

1. Germ en Jeichien.nl:
    14 juni 2022
    Erik kan alltijd nog een bijbaantje zoeken voor de zaterdag als fietsenmaker Morgen een prettige dag en geen onweer Groetjes
  2. Erik en Jolanda van Zonneveld:
    14 juni 2022
    Ja precies! Bij jullie komt er ook warm weer aan zag ik!